Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Lämna in för reparation" - Felmeddelande

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-11 14:25

Tänkte jag skriver några rader om det problem min far råkat ur för med sin iPhone 16gb, det verkar nämligen vara väldigt få sånna här fall.

Det som har hänt (det är inte helt säkert om allt har med saken att göra, men nämns ändå):

Telefonen har fungerat bra sedan köpet. När uppdatering 2.0.1 kom försökte han göra en uppdatering men den misslyckades för att "den tog för lång tid" stod det. (Detta berodde troligtvis på den dåliga uppkopplingen som fanns tillgänglig).

Nytt försök att uppdatera slutar med felmeddelande "Lämna in för reparation"... Märkligt meddelande.

Telefonen börjar agera märkligt och stänger av sig / startar om sporadiskt, samt att inget nät verkar hittas.

Försök med återställning leder till Felmeddelande 1002. (Detta felmeddelande kommer när det står att den installerar FIRMWARE)

Telefonen är nu inlämnad till Telia och ska skickas för reparation.
Det verkar vara något med basebandet som har knasat till sig, om man söker lite på google.

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp/ha sagt med ditt meddelande.

Jag fick samma felmeddelande (tillsammans med ett gäng andra) när jag körde in hackad 2.0.1 i min 2G phone.
Jag fixade det genom att sätta telefonen i DFU och köra in firmwaren den vägen...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-20 18:09

Telia ringde idag och enheten blir utbytt... Så nått galet var det allt.

PeeMaN, det jag ville med meddelandet var att upplysa om att problemet fanns så andra med samma problem kan se det. Då jag skrev hade jag ingen lösning men nu vet jag iaf vad Telia gjorde åt det.

1
Bevaka tråden