Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mms kommer fram 1dygn försent

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

någon mer än jag som får ett medelande om nytt mms från telia ganska exakt ett dygn efter att det skickats till min telefon,väldigt störande!kanske hänger ihop med den dåliga 3g mottagningen.

Ja och det har diksuterats på forumet förut.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-19 21:25

Lösningen är att avaktivera tjänsten online rörlig som du säkert hade på ditt gamla abonnemang som du "uppgraderat ifrån".

Och det har som sagt ingenting alls med 3G mottagning eller inte att göra...
Sedan så är det väl MMS som ska avvaktiveras och inte "online rörlig"?

I korthet. Om du avvaktiverar MMS tjänsten så kommer SMS:et att komma nästan direkt. Jag vet, råkade ut för samma sak och ställde samma fråga:)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-19 22:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Sedan så är det väl MMS som ska avvaktiveras och inte "online rörlig"?

Så är det naturligtvis... läste det där med Online rörlig på något annat obscent forum.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-08-19 23:23

Ny som Telia-kund, fattar inte riktigt vad "Online Rörlig" är för något. Är det nåt på Telia-språk?

Har för övrigt märkt att det tar minst ett dygn innan SMS kommer till min iPhone när någon skickat MMS till mig, och där Telia+Apple tycker att jag skall gå in på en webbsida för att se bilden...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-20 00:05
Ursprungligen av jiba:

Ny som Telia-kund, fattar inte riktigt vad "Online Rörlig" är för något. Är det nåt på Telia-språk?

Har för övrigt märkt att det tar minst ett dygn innan SMS kommer till min iPhone när någon skickat MMS till mig, och där Telia+Apple tycker att jag skall gå in på en webbsida för att se bilden...

Glöm det. Tjänsten du ska avaktivera (enklast genom "mina sidor" på telia.se) heter MMS.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-20 01:15
Ursprungligen av Spooky:

Glöm det. Tjänsten du ska avaktivera (enklast genom "mina sidor" på telia.se) heter MMS.

Betyder inte det att man inte kan skicka MMS också då? Inte så kul om man har SwirlyMMS installerat....

Ursprungligen av kenjon:

Betyder inte det att man inte kan skicka MMS också då? Inte så kul om man har SwirlyMMS installerat....

Jo, men om man har SwirlyMMS installerat kommer ju MMS:et fram till iPhonen.
Då frågan är ställd som den är utgår jag ifrån att han/hon inte har Swirly, utan får sådana sms-notifikationer om att kolla MMS:et på internet.
SMS:et kommer ju ett dygn för sent just för att iPhonen inte kunnat tagit emot det skickade MMS:et.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-20 01:55
Ursprungligen av Spooky:

Glöm det. Tjänsten du ska avaktivera (enklast genom "mina sidor" på telia.se) heter MMS.

Vart på mina sidor?
Är inloggad men hittar inte vart jag stänger av :S ?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-20 19:20
Ursprungligen av f-our1:

Vart på mina sidor?
Är inloggad men hittar inte vart jag stänger av :S ?

Åter igen, vart hittar man detta på "Mina sidor" ?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-20 19:27
Ursprungligen av f-our1:

Åter igen, vart hittar man detta på "Mina sidor" ?

Gå in på mobilabonnemanget och titta under mina tjänster, se bild nedan. Den är från min "Mina sidor" hos telia.

Ursprungligen av kenjon:

Betyder inte det att man inte kan skicka MMS också då? Inte så kul om man har SwirlyMMS installerat....

Och, nej... man ska självklart inte avaktivera MMS-tjänsten om man har swirlyMMS. Men har man swirlyMMS så kan telefonen ta emot MMS och du behöver inte vänta ett dygn på det. Anledningen till att du får vänta ett dygn är ju att telia försöker och försöker leverera MMSet till en telefon som saknar funktionen. Efter 24 timmar ger de upp och skickar ett SMS istället. Snälla... använd huvudet och tänk lite.

Finns swirlymms eller liknande i AppStore eller måste man "hacka" iPhonen?

Ursprungligen av iOberg:

Finns swirlymms eller liknande i AppStore eller måste man "hacka" iPhonen?

Finns inte i appstore och bara till FW 1.1.4 än så länge.
Och ja, då måste den vara jailbreakad.

Senast redigerat 2008-08-21 05:38
1
Bevaka tråden