Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps visar fel företagsinformation. Kan man korrigera/påverka?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-21 21:56

Hej

Jag lekte nyss med en kompis' iphone och testade givetvis att slå in familjens företag i Google Maps. Företaget hittades med rätt adress och sånt, men hemsidelänken går till en av våra största konkurrenter. Det är ju givetvis inte önskvärt.

När jag gick in och gjorde samma sökning på "riktiga" google maps, dvs webbversionen, listar den sökträffar från google istället för att ge en konkret hemsidelänk. Övrig information verkar levereras av Eniro. Det står "Business listings provided by eniro.fi" längst ner på sidan.

Nu bor ju jag i Finland så det kanske inte är samma företag som levererar informationen som i Sverige, men det skadar ju inte att fråga.

Kan man på något vis kontakta någon och påverka detta?

Sök på företaget via Google Maps på webben. Tryck på "Mer info"-länken antingen i bubblan eller sökträffen (plustecknet i bubblan ger samma resultat). Nu ska du bland annat få upp ett val om att redigera informationen. Det borde sätta er på rätt spår

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-21 22:30
Ursprungligen av Christofer:

Sök på företaget via Google Maps på webben. Tryck på "Mer info"-länken antingen i bubblan eller sökträffen (plustecknet i bubblan ger samma resultat). Nu ska du bland annat få upp ett val om att redigera informationen. Det borde sätta er på rätt spår

:">

Så enkelt var det. Ibland är man nog blind...

1
Bevaka tråden