Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nergradera till 1.1.3 från 1.1.4, hjälp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena. Jag skulle vilja nergradera till 1.1.3 pga stor batteri skillnad i 1.1.4 för mig och jag verkar inte vara ensam om det efter jag läst denna tråd : iPhone battery life with 1.1.4 worse? - Mac Forums

Min nuvarande batteri tid är ungefär : 2 timmar usage och 14 timmar standby innan den måste in i laddaren =/ Riktigt surt känns det. En kompis till mig har kvar 1.1.3 ännu och han har en batteri tid på 6-7 timmar usage och 3 dagars standby.

Nu till frågan, hur gör jag för att byta till 1.1.3 istället för 1.1.4 som är mitt nuvarande? Jag uppdaterade via en guide här på 99.se med hjälp av winpwn.
Jag har laddat ner 1.1.3 Firmware versionen iaf, är det bara att öppna itunes och klicka shift + restore och välja 1.1.3 filen? Eller måste jag göra på något annat sätt?

Tacksam för svar

Ingen som vet?!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-18 01:56

Om jag var dig skulle jag köra vidare på 1.1.4.
Jag har aldrig hört talas om batteriförsärmring... så jag tror du inbillar eller inte har testat tillräckligt länge.
Det som skiljer mellan 1.1.3 och 1.1.4 är nämligen bara små buggfixar... bland annat någon fet bugg i SMS-programmet med datum/sorteringen (minns inte exakt) ... så det är inte värt att nergradera

Ursprungligen av soft:

Om jag var dig skulle jag köra vidare på 1.1.4.
Jag har aldrig hört talas om batteriförsärmring... så jag tror du inbillar eller inte har testat tillräckligt länge.
Det som skiljer mellan 1.1.3 och 1.1.4 är nämligen bara små buggfixar... bland annat någon fet bugg i SMS-programmet med datum/sorteringen (minns inte exakt) ... så det är inte värt att nergradera

Då har du inte hängt med i diskussionerna runt detta på en rad olika forum runt om på nätet.
Jag kan bekräfta batteriförsämringen som var grov när jag gick från 1.1.1 till 1.1.4.

Senast redigerat 2008-08-18 12:33

Mm, som theplague säger så är det stor skillnad.

Fast ingen verkar veta hur jag ska gå tillväga för att nergradera?

om du absolut vill nergradera så finns det ett utmärkt program för det som heter autodown, testa att googla autodown iphone så får du massa svar, använde det nyligen själv för att få min från 1.1.5 till 1.1.4

1
Bevaka tråden