Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac från Fujitsu?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är glad om PC-industrin åtminstone försöker - även om resultaten ofta är mindre bra - göra vackrare burkar. Eftersom världen domineras av PC så gynnar det vår livsmiljö om PC-burkarna inte är så fula att det tar ont i själen.
Jag tvingas sköta en del av mitt arbete (den byråkratiska delen) på en PC och skulle gärna se denna burk på mitt skrivbord än skräckfula Dell'en som jag har idag.

En bra sak med den mindre fina baksidan är att den gör skärmen höj och sänkbar.

Imponerande steg framåt av en WinPC-tillverkare. Bara två riktiga minus: stället av kaffekokarmodell och så luckan. Då är OSet ej inräknat. Visst går det att säga att Apple var först. WinPC var först med blue screen, Apple är störst med kernel panic. Skulle jag köpa en integrerad WinPC så vore Fujitsun något att överväga. Eftersom iMac har sitt speciella bios så är den inte lika funktionell som WinPC. Men visst är den snyggare som prydnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 16:10

Fan vilken ful remote.

Kom igen nu. Vissa lösningar är överlägsna. Varför bjuder inte Apple exempelvis på en höjdjusteringen av skärmen, och hur ergonomisk är egentligen Apples vita mus?

Allt som Apple gör är inte överlägset, det finns fortfarande utrymme för fler ansträngningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 18:25

Det håller jag absolut med om.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-21 18:46

Tycker också att den är okey lite småsnygg faktisk!
Jag tycker inte iMac är precis helt super heller, hade inte varit fel om den hade funnits i mer färger än den nu trista grå som den är nu gillar inte riktigt det men designen är snygg.

Det är exakt 4 år sedan iMac G5 lanserades. Och nu ska vi hylla den här plastkopian?

Skulle inte tro det...

  • Oregistrerad
  • 2008-08-21 21:58

Smaken är, som baken, delad...

Det är väl kul att det är så uppenbart att ALLA elektronikföretag måste kopiera Apple, jag skulle bli otroligt stolt om jag vore designer på Apple, jag skulle dessutom sporras att göra ÄNNU bättre produker för att ligga steget före hela tiden - Så där gör nog alla kopierare apple en björntjänst utan själva fatta det.

Att majoriteten av alla inlägg här handlar om macens överlägenhet känns ju mest som ett slag i luften, varför påpeka det uppenbara .... ?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-22 10:48
Ursprungligen av studiox:

Att majoriteten av alla inlägg här handlar om macens överlägenhet känns ju mest som ett slag i luften, varför påpeka det uppenbara .... ?

Därför att det tillhör sjukdomsbilden.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-22 11:51

Vill man ha en höj och sänkbar iMac finns alltid VESA att tillgå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 02:08

I sådana stunder man verkligen uppskattar Apples design..

taget från kommentarerna
Darkroom @ Apr 22nd 2008 10:30AM
that's iMac's single, fat, and ugly younger cousin.

hihi

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-23 09:48

Fujitsuns skillnad i design mot iMac är att den ser väldigt tung ut, den hänger på ett kromat stålrör och allt ser stabilt och gediget ut, till skillnad mot en iMac som närmast ser ut att sväva. Dessutom finns ingen eller liten genomtänkt enhetlig design på den, alla detaljer spretar åt olika håll. Kolla bara på placeringen av strömsladden.

Man ser att det inte är designen som varit det viktigaste utan mer att efterapa, och sen klämma in allt som dessa tillverkare tror att användaren vill ha/behöver, knappa, lampor, luckor etc.

Bevaka tråden