Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Telia abb jag vill till iPhone som är köpt med ett annat abonnemang?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ursäkta rubriken...

Jag har sommarjobbat och vart duktig pojk nu under sommaren, så min käre arbetsgivare ska ge mig en "liten bonus" - en iPhone 3G

Som alla vet så är denne lur ju fastknyten i en stor Telia-klump, vilket vi inte kommer ifrån.
Men han sa att han kunde fixa en lur till mig genom sitt jobb på något sätt, men den är då fortfarande låst till Telia.

Kan jag köpa vilket Telia-abonnemang jag vill och bara plugga in och sedan ringa, surfa mm utan trubbel?
Eller måste det vara just det abonnemanget som han väljer när han köper den? (vet inte riktigt hur han gör, men jag tror han förlänger sitt nuvarande abonnemang och får ut luren på så sätt)

Och om jag nu kan ha vilket Telia abb jag vill, är det bara till att sätta i SIMkortet och sedan synka och aktivera med iTunes utan problem?
iTunes blir inte sur på mig när jag inte har "rätt" abonnemang, eller det fattar den inte kanske?

OT: Han kanske bara tar en - jag är glad, men om jag får välja mellan svart & vit, vad ska jag välja?
Har hört att den svarta blir kladdig - så man stör sig på det eller?
Vilken är snyggast?
Men svara gärna på on-topic frågan först


Har för mig att jag har läst om detta någonstans på 99, men hittade det inte nu... Hänvisa mig dit om det redan finns någon sådan här tråd!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 18:04
Ursprungligen av Erik Dungert:

Kan jag köpa vilket Telia-abonnemang jag vill och bara plugga in och sedan ringa, surfa mm utan trubbel?

Det kollar du enklast på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se

Ursprungligen av Erik Dungert:

OT: Han kanske bara tar en - jag är glad, men om jag får välja mellan svart & vit, vad ska jag välja?
Har hört att den svarta blir kladdig - så man stör sig på det eller?
Vilken är snyggast?

Snyggast är ju en smaksak. Beträffande "kladdigheten" så syns det ju mest på svart (eftersom den är blank). Det löser man förvisso med ett skal, som oxå skyddar den fina telefonen!
Personligen tycker jag att en vit telefon känns lite "tjejjig" O:-) så för mig är det svart som gäller

Ursprungligen av Macsimal:

Efter att ha lusläst där så är det jag har kommit fram till: Han kan köpa ut telefonen med villket abonnemag/hur han vill och jag kan köpa vilket abonnemang jag vill.
Spelar ingen roll hur och med vad Han tecknade - alla Telia abonnemang fungerar, även Telia refil.

Men jag har ingen aning om hur aktiveringen i iTunes går till..

Kommer jag kunna göra det fastän inte jag har köpt telefonen?
Den är inte bunden till hans abonnemang på något sätt?
Kan man alltså aktivera med vilket TeliaSIM i som hälst?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 21:33

Det står i dokumentationen som följer med i iPhone-kartongen hur du aktiverar telefonen.

Jag är dock inte säker på dina slutsatser om Telias abonnemang. Eftersom man inte kan köpa en iPhone med Refill-kort så ska du nog utgå ifrån att den inte kör med ett sånt...
Kolla för säkerhetsskull med Telia

Ursprungligen av Macsimal:

Det står i dokumentationen som följer med i iPhone-kartongen hur du aktiverar telefonen.

Jag är dock inte säker på dina slutsatser om Telias abonnemang. Eftersom man inte kan köpa en iPhone med Refill-kort så ska du nog utgå ifrån att den inte kör med ett sånt...
Kolla för säkerhetsskull med Telia

Ja alltså, jag läste att man kan använda även Teliarefil, men man kan inte köpa en iPhone med refil. (vet inte varför jag slängde med det riktigt)

Btw, man kan väll köpa bara ett abonnemang hos Telia?
Man måste inte köpa en telefon samtidigt väll?

Är sim-kortet från Telia så är det bara att köra på!

Lycka till grabben! Aktivera i iTunes och börja lev livet

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 22:04

Helt rätt. Telia säljer alla sina abonnemang utan telefon.

Ursprungligen av Macsimal:

Helt rätt. Telia säljer alla sina abonnemang utan telefon.

Tack för all info!
Då får jag nog en iPhone 3G på lördag

1
Bevaka tråden