Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grupper i Adressboken verkar inte synkas korrekt med MobileMe

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag älskar ordning och reda i min iPhone

Jag har lagt till en del grupper i Adressboken (se bifogad bild 1) och önskar att dessa synkas till iPhone via MobileMe. De synkas, men det blir inte rätt. Första gången jag synkade hade jag ytterliggare en kontaktgrupp: Nära vänner. Jag hade fyllt den gruppen med mina 8 närmaste vänner. När jag synkade såg det ut enligt bifogad bild 2 och följdaktligen bifogad bild 3. Som ni ser så hängde inte kontakterna med i gruppen!

Jag tog bort gruppen från min adressbok i MacBooken, synkade igen och vad hände? Inget! Den tomma gruppen fanns kvar.

Jag lade till gruppen i MacBooken igen, fyllde med vänner och synkade: Nu fanns två grupper i min iPhone - den ena full, den andra tom...

Ska jag behöva återställa luren för att det ska bli rätt? Gah...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-26 01:18

Mobile me - är inte en färdig produkt. Så jag är inte förvånad om grupper inte syncroniseras. Exempel är en annan enkel sak som att vi i Sverige inte använder PM/AM i tids angivelserna som finns i webappen och man kan inte välja bort den.
En annan sak som jag tycker gör mobileme sugit är att den inte syncar delade kalendrar som t.ex. Svenska helgdagar eller min broders schema. Apple har en kort tid på sig att fixa dessa brister - som är självklara. Varför betatla för en tjänst som inte funkar ( även om apple för närvarande bjuder på 2 månader)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 11:51
Ursprungligen av tok:

Mobile me - är inte en färdig produkt. Så jag är inte förvånad om grupper inte syncroniseras. Exempel är en annan enkel sak som att vi i Sverige inte använder PM/AM i tids angivelserna som finns i webappen och man kan inte välja bort den.

Jodå. I kalender i MobileMe klickar du på kugghjulet och väljer "Preferences". Där kan du ställa in 24-timmars klocka.

Där ställer du också in vilken tidszon du har. Vilket man skall ställa in ytterligare en gång till om man går till Account-fliken under "Personal information". :">

Nä, inställningarna i MobileMe känns inte helt färdiga. Det är inte så enkelt som andra Apple-program är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 01:57
Ursprungligen av tok:

En annan sak som jag tycker gör mobileme sugit är att den inte syncar delade kalendrar som t.ex. Svenska helgdagar eller min broders schema. Apple har en kort tid på sig att fixa dessa brister - som är självklara. Varför betatla för en tjänst som inte funkar ( även om apple för närvarande bjuder på 2 månader)

Jag tycker att det är katastrof att man inte kan välja vilka kalendrar man vill / inte vill synka med mobile.me, det dödar hela den funktionen för många, allt eller inget är inte ett alternativ. Känns sjukt kass att man måste ha 2 olika kalender program pga detta, ett som synkas med mobile.me och ett som inte gör det.. Känns faktiskt som att det är jag som missat något i setupen,, eller är Apple verkligen så dåliga?

Fred

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-27 07:48
Ursprungligen av Fredric:

Jag tycker att det är katastrof att man inte kan välja vilka kalendrar man vill / inte vill synka med mobile.me, det dödar hela den funktionen för många, allt eller inget är inte ett alternativ. Känns sjukt kass att man måste ha 2 olika kalender program pga detta, ett som synkas med mobile.me och ett som inte gör det.. Känns faktiskt som att det är jag som missat något i setupen,, eller är Apple verkligen så dåliga?

Fred

Jag håller med dej om att man borde kunna välja, men att kalla det för katastrof....???

För att klargöra så visst synkas kontaktgrupperna - men Nära vänner stannar och går inte bort. Skapar jag ännu en Nära vänner och synkar så har jag två, så det är något buggigt.

Jag tror att vi ska ha lite tålamod med MobileMe. För min användning är det klockrent, för vissa är det inte det. Men det kommer nog att bli bättre. Men nog om den diskussionen i denna tråd! Aight?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-08-26 11:49

Jag har stängt av syncningen i luren, men iTunes vägrar fatta att den är avstängd och säger fortfarande att allt sköts via MobileMe. Jag måste göra detta då kalendrar man prenumererar på inte funkar via MobileMe.. Någon som har förslag?

1
Bevaka tråden