Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en massa PC-mjukvara som jag är ganska fäst vid men funderar på att införskaffa en MacBook. Någon här som har erfarenhet av att göra musik via Bootcamp? Funkar det bra?

Funkar som vilken PC som eftersom det är just det.

Japp, funkar fint! Har haft ett par sporadiska konstigheter men väldigt sällan på de kanske 18 månader jag kört xp på min macbook.

  • Medlem
  • 2008-07-07 18:54

Ursäkta för TO men är det någon som kört bara XP på en Mac pro? Överväger att köpa en dual quad att ha som workstation. Tanken är att inte ha någon macpartition alls samt köpa grafikkort etc som bara funkar under XP.

Det går inte att köra XP utan en OSX-partition, tyvärr. Däremot kan man strippa ner den som tusan så den är under 10GB stor..

det funkar visst det enligt folk här på forumet som kör just så

tack för alla svar!

Ett par frågor till: Kan man nå filer på windows-partitionen från leopard-partitionen och vise versa? Vilket os kommer utnyttja maskinen bäst?

Du kan nå dina filer från OSX. Däremot kan du inte nå filerna från OSX partitionen från XP
utan ett speciellt program installerat.

Jag upplever XP som mycket snabbare & rappare på en Mac än OSX.
Dessutom är det mycket rappare än på motsvarande PC.
Wifi får jag inte att fungera tillfredställande på min Imac. Däremot funkar det
klockrent på min Macbook Pro. Det sitter olika "wifi-hårdvara" i dom.
Antar att det har nått med saken att göra.

Tänkvärt: Jag valde att köra windowsdisken med FAT32 för att även kunna skriva på den från osx, tror inte det går med NTFS (nån får gärna bekräfta) men det är ett ganska dåligt val. Det verkar vara betydligt större risk att om/när windows dyker så behöver den tugga igenom disken och "reparera" vilket kan innebära att den helt sonika trollar bort filer som man jobbade med vid krashen. Kanske jag som haft otur men det har faktiskt hänt mig ett par gånger.

FAT32 skulle jag inte rekommendera till någon
Äter utrymme & filerna kan vara max 4 gb stora.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 14:54

Finns nått open source NTFS-driver man kan installera för att kunna skriva till NTFS från OSX.

Äsch jag gick och köpte en PC med Vista ändå. Den var så billig

1
Bevaka tråden