Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

No SIM Card Installed

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-31 17:49

Kör en 1.1.2 OTB med StealthSIM och har börjat få detta fel allt oftare.
Går att fixa antingen genom en reboot, eller genom att ta fram gemet och ta ut kortet en bit och trycka in det igen.
Varför uppstår problemet? Är det vanligt?

Jag har samma problem som du! Ibland flera ggr per dag. Väldigt irriterande!
Kör med Telia Abonnemang, 1.1.2 med stealth sim.

Ursprungligen av Wallinho:

Jag har samma problem som du! Ibland flera ggr per dag. Väldigt irriterande!
Kör med Telia Abonnemang, 1.1.2 med stealth sim.

Har du provat att klippa lite störra hål i ditt SIM. Det är viktigt att Stealth har bra kontakt med SIM. Jag hade konstiga problem innan jag klippte större hål. Detta försvann sedan och har inte haft några problem sedan. Kör 1.1.2 OOTB samt Telenor.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 22:26

Jag har, konstigt nog, inte haft problem på en vecka nu. Jag har heller inte gjort något. Testar klippa upp ordentligt nästa gång det tjafsar. Jobbigt att måsta ha ett gem i plånboken hela tiden.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-18 08:21

Jag kör 1.1.2 OOTB också med Telenor.. Går med tre styckna gem i fickan bara för att vara på den säkra sidan, NO SIM har en tendens att komma ofta.. Jag tror problemet ligger i iWorld för dom som installerat. Läste på iFun att iWorld är skit och att det bara sabbar för en, ska snart göra restore och fixa det manuellt istället för med iWorld, återkommer med resultat senare. Kan ju vara värt att testa iaf..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-18 14:36

Låter intressant. Frågan är om det inte är väldigt nära en upplåsning nu, så att man slipper kortet.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-18 16:02

Dom har utlovat en upplåsning som enligt dom kommer ske, fast stealthsim mm är säkrare då dom inte ändrar i basebandet.. Jag tror iaf iWorld är boven i NO SIM, folk med erfarenheter får gärna kommentera

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-01-18 19:06

Plizzo vad menar du med att göra en manuell inställning istället för iworld?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-21 12:45
Ursprungligen av zemren:

Plizzo vad menar du med att göra en manuell inställning istället för iworld?

Det finns något som heter AppSupport där gsm inställningarna ligger, på iClarified finns det en guide som säger hur man skickar över filerna som ska ligga där via SSH, kan tyvärr inte länka nu då jag skriver från min iPhone. Adda min msn: jonathan.viken@telia.com för hjälp.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-28 21:26

Nu har jag fått detta på min icke jailbreakade iPhone 3G

Vad ska eller kan man göra ?

Jag fick det här felet för första gången tidigare i veckan på min 3G. Den inte är jailbreakad. Då hjälpte det att ta ut sim-kortet och sedan stoppa in det igen. Idag hände det igen, men att ta ut kortet hjälpte inte. Däremot lät jag telefonen vara avslagen i ungefär en halvtimme och då fungerade allt som det skulle.

Det känns inte helt okej att en så pass ny telefon inte ska vara pålitlig. På måndag kommer jag att gå till Telia och be om hjälp.

1
Bevaka tråden