Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppgradera ipod touch till 2.0.2?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-08-22 20:10

tjenare, är riktigt ny på detta med ipod.
köpte en med 1.1.4 uppdaterade den direkt till 2.0.2 men vill jailbreaka den,
vilket program klara det och hur ska jag gå till väga?
är extremt tacksam för svar.
mvh
kibbe

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-08-23 16:36

verkligen ingen som vet

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-23 17:06
Ursprungligen av koblars:

verkligen ingen som vet

På PCn kan du använda QuickPwn.

//Rob

använd Ziphone, det funkade mest smärtfritt för min del, har använt winpwn innan och det ställde till det för mig ganska rejält

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-23 23:20
Ursprungligen av ganjaman:

använd Ziphone, det funkade mest smärtfritt för min del, har använt winpwn innan och det ställde till det för mig ganska rejält

Ziphone fungerar inte med firmware 2.0.x.

//Rob

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-08-24 13:56

nej jag märkte det
går inte pwn heller till att funka på 2.0.2
sen har jag laddat hem både 2.0.1 och 1.1.4 som var orginal för att kunna återställa den till det men hur jag än gör så kan jag inte återställa den heller till någon av dess vers. har gjort det med shift och sånt men det blir ändå 2.0.2
tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-24 14:33
Ursprungligen av koblars:

nej jag märkte det
går inte pwn heller till att funka på 2.0.2
sen har jag laddat hem både 2.0.1 och 1.1.4 som var orginal för att kunna återställa den till det men hur jag än gör så kan jag inte återställa den heller till någon av dess vers. har gjort det med shift och sånt men det blir ändå 2.0.2
tips?

Tips innan man skriver ta reda på fakta först.

QuickPwn jailbreakar Firmware 2.0.x på iPod touch.

//Rob

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-08-24 15:03

det kanske det den gör men som jag skrev från början så jag nybörjare och jag kan inte få det att funka så....

finns fullt med guider för hur man gör
quickpwn guide - iPhone News & Review
kolla där, om det inte hjälper så finns det med säkerhet någon som lagt ut video på youtube om hur man gör..

lycka till! välkommen till the apple side of life x)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-08-24 15:23

tack för lite trevlig hjälp ganja.
var inne på devteams blogg och fick hem ett fungerande program så nu sitter man med en jailbreakad 2.0.2, nu ks aman bara ha reda på alla bra progam man ska hem, blir till att sitta en natt till och läsa

glad att det hjälpte kan berätta vad jag har för program på min..
Summerboard - för att ändra "teman" i iphonen
Bosstool - för att frigöra minne från den första partitionen som är till för apps
Themebuilder - för att fixa till themsen du laddar hem sen
iPhonk battery - rätt snyggt att veta hur mkt batteri som är laddat när den är kopplad till dator
sen en del theman, Damino, PlainJane mm. kör egen bakgrund på dom themana, blir fint x)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-26 15:04

Blir det problem om jag uppdaterar till 2.0.2 ?

Min USA köpta telefon låste sig när jag uppdaterade Itunes. Nu har jag fått den upplåst men mottagningen är kass samt att den som ringer hör ett eko.

Törs jag uppgadera till 2.0.2 samt till nya Itunes? Datorn frågar hela tiden. Om jag uppgraderar försvinner problemen eller låser sig telefonen igen.

Tacksam för svar.

Ola

  • Medlem
  • 2008-08-26 18:17
Ursprungligen av Olagom:

Min USA köpta telefon låste sig när jag uppdaterade Itunes. Nu har jag fått den upplåst men mottagningen är kass samt att den som ringer hör ett eko.

Törs jag uppgadera till 2.0.2 samt till nya Itunes? Datorn frågar hela tiden. Om jag uppgraderar försvinner problemen eller låser sig telefonen igen.

Tacksam för svar.

Ola

Du har postat i en tråd som handlar om iPod Touch. Din fråga är redan besvarad i någon av de triljoner trådar som handlar om hur man låser upp och uppgraderar sin iPhone.
Så kolla runt lite på forumet.

Ta gärna för vana att söka innan du frågar, för de flesta iPhonefrågor återkommer.

Admin

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-29 10:40

Jag har en liten enkel fråga om det här. Jag har en jailbreakad iPod touch 2.0.1 och PwnageTool 2.0.3(.1). iTunes frågar om jag vill uppgradera till 2.0.2 och det gör jag gärna, men jag är osäker på vilken väg jag ska gå. Ska jag uppgradera i iTunes till 2.0.2 och sedan är det frid och fröjd? (Har uppfattat lite löst nånstans att det skulle funka så.) Eller ska jag uppgradera till 2.0.2 helt och hållet via PwnageTool?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 14:24
Ursprungligen av amolle:

Jag har en liten enkel fråga om det här. Jag har en jailbreakad iPod touch 2.0.1 och PwnageTool 2.0.3(.1). iTunes frågar om jag vill uppgradera till 2.0.2 och det gör jag gärna, men jag är osäker på vilken väg jag ska gå. Ska jag uppgradera i iTunes till 2.0.2 och sedan är det frid och fröjd? (Har uppfattat lite löst nånstans att det skulle funka så.) Eller ska jag uppgradera till 2.0.2 helt och hållet via PwnageTool?

Använder du iTunes fösvinner jailbreaken. Använder du PwnageTool så är din iPod touch jailbreakad.

//Rob

1
Bevaka tråden