Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca iPhone med ny dator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nånga ganska stora problem just nu. Moderkortet och hårddisken på datorn har brunnit, så ja kommer behöva synca min iPhone med en ny dator.

Det jag skulle behöva få lite klarhet i är;

1. Finns det någon möjlighet att spara mitt fotoalbum som numera bara finns på telefonen?

2. Kommer jag (och i så fall hur) kunna spara kalender, anteckningar och kontakter till en ny dator?

3. Kommer jag att enns kunna använda telefonen tillsammans med en ny dator? ( om jag minns rätt så kan man bara använda telefonen tillsammans en dator).

Tack på förhand.

Kan bara svara på punkt 3 då jag själv testat det idag.

3. Du kan använda med ny dator, inga som helst problem. iTunes kommer upptäcka att du har synkat med ett annat bibliotek tidigare och kommer således undra om du verkligen vill utföra handlingen att synka med ett nytt. Detta kommer då ersätta allt det du har i din iPhone.

Förr i tiden, då jag hade iPod G3 (tredje generationens ipod), kunde man använda iPod Agent med vilket man kunde plocka tillbaka musik från poden till datorn tämligen enkelt.

PhoneView fixar också biffen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-08-14 17:13

Då jag googlade PhoneView så såg jag att det bara fungerade till mac. Så har någon något tips på ett liknande program som funkar med Windows. Är mest i behov att föra över alla kontakter.

För att återuppta tråden, utan att någon maktgalen moderator låser en ny.

Jag tänkte installera om alla mina macar över ett bräde och skulle därför behöva synca över bland annat Kontakter till datorn för att sedan exportera kontaktfilen till en nyinstallerad dator. Jag har alltid mina iphone/ipods på manuell sync för att inte riskera att itunes raderar saker jag vill ha kvar.

Så nu står jag alltså inför att synca de kontakter jag har på telefonen med de jag har på datorn. Kommer iTunes då att ta bort de som finns på telefonen eller kommer dessa att läggas över till datorn? Lite dåligt med alternativ i iTunes.

Mvh
AntonSilver.

1
Bevaka tråden