Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.0.2 släppt

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Rytterfalk:

auktorisera datorn? Jag har ju bara använt denna dator / itunes och här aldrig behövt auktorisera något. Letade runt lite.. Hmm hur auktoriserar jag? laddade ner accufuel igen och jag behövde inte betala igen MEN all min data är borta.

EDIT: Ok. Nu hittade jag vart jag auktoriserar datorn. återkommer med information om allt funkar som det ska eller om all data verkligen är borta. hoppas hoppas!

Sök och ta reda på saker och ting innan du klantar dig och sedan gnäller nästa gång.

Hur klantade han sig när han uppdaterade och alla hans betalade program försvann? Beskriv.

Ursprungligen av theplague:

Sök och ta reda på saker och ting innan du klantar dig och sedan gnäller nästa gång.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 12:18
Ursprungligen av theplague:

Sök och ta reda på saker och ting innan du klantar dig och sedan gnäller nästa gång.

Det är väl inte så lätt att veta? Auktoriseringen är rätt osmidig och inte så lätt att hitta alla gånger.

Ursprungligen av theplague:

Sök och ta reda på saker och ting innan du klantar dig och sedan gnäller nästa gång.

?? Jag har använt samma dator hela tiden och har aldrig behövt auktorisera den, frågan har aldrig dykt upp.. Mina betalprogram har heller aldrig tagits bort. Jag pluggar in och den frågar mig om jag vill uppdatera. Jag svarar ja och två timmar senare så är min telefon tömd på de mesta användbart - all min data är borta och jag kan inte lägga in mina program igen.

Auktoriserar och nu kan jag synka programmen fast all data är nu raderad. Alla ljudinspelningar, alla anteckningar som är gjorda i köpta applikationer. Jag är rätt nere i skorna.

Men varför en så spydig ton från dig?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-21 17:09
Ursprungligen av theplague:

Sök och ta reda på saker och ting innan du klantar dig och sedan gnäller nästa gång.

Tagga ned. Alla gör fel. Även du.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-20 09:27

Min 2g 2.0.1 vs min kompis 3g 2.0.2 så är kontakterna betydligt snabbare i kontakterna. Tar "bara" runt 3 sek innan man kan göra nåt på 3g:n medans det tar kanske 6-7 på min 2g. Men sen kan man ju jämföra med 1.1.4 där det nästan gick instant. Förstå verkligen inte hur Apple lyckas...

Jag har inte heller fattat det där med "auktorisering". Jag har aldrig auktoriserat datorn. Jag köpte en iPhone, pluggade in den till iMac'en och började köra på.

Jag menar, folk är alldeles för dåliga i att sätta sig in i hur deras iPhones fungerar och är allmänt dåliga att läsa på.
Det man är väldigt bra på är att gnälla och klaga innan man tagit reda på vad man själv gjort fel/missat.

Ursprungligen av theplague:

Jag menar, folk är alldeles för dåliga i att sätta sig in i hur deras iPhones fungerar och är allmänt dåliga att läsa på.
Det man är väldigt bra på är att gnälla och klaga innan man tagit reda på vad man själv gjort fel/missat.

Var inte en sådan sur-gubbe. Det är ingen vinst för någon om du klagar på folk som är oroliga för sina Apple-prylar. Försök vara lite ödmjuk, nästa gång är det du som är jätteledsen för något som inte fungerar.

Bara hos mig som mail.app slutat hämta mail per automatik (push?)?. Måste starta programmet för att den ska hämta mail, det behövdes inte innan uppdatering...

Om det är MobileMe du talar om så är det kaos hos Apple i den divisionen. Push kommer och går - hela MobileMe svajar fortfarande enormt. Hittils har Apple gett oss abbonenter 3 månader gratis som plåster. Det säger allt.

Ursprungligen av callekula:

Bara hos mig som mail.app slutat hämta mail per automatik (push?)?. Måste starta programmet för att den ska hämta mail, det behövdes inte innan uppdatering...

Ursprungligen av KaRo:

Har man köpt program genom iTunes finns dom kvar. Om du köper ett program "on the go" (tex när du är på stan) ska du helst ansluta iPoden/iPhonen till datorn för då säkerhetskopierar iTunes de nyköpta programmen.

Att auktorisera är busenkelt. Du trycker bara på Affär i iTunes och sedan på Auktorisera dator. Du kan auktorisera upp till fem datorer per konto som du har. Det innebär att du kan handla på ditt konto från fem olika datorer.

Rytterfalk: jag tror inte att du har förlorat något program. ITunes spar allt och du kan ansluta igen och trycka på synkronisering tex under Program så installeras dom tillbaka. Har har flera återställningar med min iPodTouch och alla 80 program har kommit tillbaka. Du kan även trycka på ett program som du vet att du haft tidigare (tex på ett WiFi-ställe). Du slipper betala igen utan det kommer upp en skylt med texten att du redan betalt för detta program och om du vill ladda ned det igen.

Jo, det är jag medveten om, alltså att jag inte behöver betala igen. Men det som stör mig mest är att det som jag lagt in som tankningar, ljud, anteckningar etc - alltså den data som jag fyllt i i betalprogrammen är alltså nu raderad. Jag testade att ladda hem ett av dem för att se om det kanske låg kvar trots allt men det var tomt. Min mail, bilder och allt annat som apples egen programvara har hand om finns kvar.

Jag hade gärna sett att Apple lagt in någon varning som säger att "Var god auktorisera denna dator, annars riskerar din telefon att bli tömd på all information" eller nått innan den börjar att tömma. Då hade jag haft chansen att stopppa den.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om det är MobileMe du talar om så är det kaos hos Apple i den divisionen. Push kommer och går - hela MobileMe svajar fortfarande enormt. Hittils har Apple gett oss abbonenter 3 månader gratis som plåster. Det säger allt.

Nej det är min Gmail som inte fungerar. Har fungerat felfritt tills igår.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-20 18:28
Ursprungligen av callekula:

Bara hos mig som mail.app slutat hämta mail per automatik (push?)?. Måste starta programmet för att den ska hämta mail, det behövdes inte innan uppdatering...

Ja, något har slutat att fungerar lika perfekt och rappt som förut. Jag får inte alls mailen lika snabbt som med 2.0 och 2.0.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 20:08

Allt funkar som en dröm med 2.0.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 23:45

bara jag som fortfarande har sms lagg ibland och måste starta om sms applicationen för att det ska sluta lagga? ://

Ursprungligen av ekaan:

bara jag som fortfarande har sms lagg ibland och måste starta om sms applicationen för att det ska sluta lagga? ://

Nej du är inte ensam... Upplever samma sak.
Fortfarande seg i kontaktlistan dessutom

iPhone firmware 2.0.2 släppt

Min telefon låste sig helt med den nya uppdateringen,bara ett jävla äpple på skärmen.
någon som har samma problem?

Ursprungligen av johnnyj146:

Min telefon låste sig helt med den nya uppdateringen,bara ett jävla äpple på skärmen.
någon som har samma problem?

Har haft samma problem ett flertal gånger och detta har enbart slutat med en återställning - tyvärr.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-22 10:49
Ursprungligen av johnnyj146:

Min telefon låste sig helt med den nya uppdateringen,bara ett jävla äpple på skärmen.
någon som har samma problem?

Japp - bara att återställa och börja om.

Jag tycker att en del Apps hänger sig och tvingar mig att starta om telefonen mycket oftare nu än förr...

  • Medlem
  • 2008-08-22 13:46

Apple i samtal med O2 verkar antyda att 2.0.2 inte löser 3G problemet till fullo och att man jobbar på ytterligare fixar. Länk till Apple forum: Apple - Support - Discussions - iPhone 3G Reception Problems? You're ...

"O2 in the UK are finally admitting there is a problem with the iPhone 3G!

Here is an email from a member of the iPhone team:

Further to our telephone conversation on 20th August 2008, I can confirm
that a case has been raised with Apple with regards to the signal and
service issues with their new 3G iPhones.

Apple have advised that they are presently working on a fix for this
issue and hope to have resolved with the latest software updates.

They are advising to download the latest software 2.0.2 however, they
have not provided an accurate timescale when this issue will be fully
resolved.

Now why couldn't that have said that a month ago?"

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-22 14:37

Själv har jag inga problem med att Apps stänger ner sig och att telefonen måste startas om. Så det verkar inte vara ett generalfel.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-22 14:53

Samma här, kan knappt komma ihåg att nåt program krashat. Bara svajade 3g täckning, men nu verkar det ju som folk börjar få telefoner utbytta hos telia...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-24 09:25

Det kan ha med antalet program du har installerat. Ju fler ju sämre. Tydligen hänger problemet ihop med Apples DRM.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-24 10:08

Ok, vart kan gränsen ligga, jag har 16 extra apps, alla köpt via appstore.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-24 19:49
Ursprungligen av MatsOlov:

Ok, vart kan gränsen ligga, jag har 16 extra apps, alla köpt via appstore.

Bra fråga! Har själv funderat på det, -vissa av mina är dessutom rätt utrymmes & minnes krävande (tror jag)
Jag har haft ett progr. som kraschat av 48 st. samtliga köpta via appstore, (för-övrigt räckte det med en omstart så lirade allt igen) lite strul med uppdatering av programmen har jag dock märkt: de flesta kräver en avinstall innan & där har jag blivit av med vissa sparade saker till & från. (programmens eller mina egna fel.. -har ingen aaaning! )

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-25 10:14

Av det jag lyckats läsa mig till så ska det tydligen handla om 3-4 skärmar med program.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-30 10:09

Quickpwning: QuickPwn Tools Released For Firmware 2.0.2 on Windows and Mac

QuickPwn släppt till Mac!
Någon som testat?
Värt att uppdatera sin 2.01 2G lur?

Bevaka tråden