Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone mail fungerar inte längre...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
det verkar som om min iphone mail har slutat att fungera.
Safari funkar klockrent, både med 3G, Edge eller med trådlöst nätverk, men mailen bara "ansluter och ansluter och ansluter" utan att ladda hem några email.

Däremot kan jag skicka email!
Jag har kollat inställningarna för email och kan inte upptäcka något fel.
Jag har även synkat om telefonen med datorn (det var ju här ifrån jag synkade över de allra första uppgifterna i början).

Har någon något tips om vad som kan ha gått snett?
PS. jag är annars jättenöjd med mobilen [utom att jag tycker det är litet svårt skriva på tangentbordet]

mvh Jonas

Vilken leverantör använder du för mail? Det är lättare att ge ett svar om du är så precis som möjligt i din fråga.

Hej!
jag använder Yahoo mail. Den fungerar på datorn.
mvh Jonas

  • Medlem
  • 2008-08-24 18:13

Hej!
Testa att radera kontot i telefonen och synka sedan om med itunes.
/Daniel

Hej!
har testat men det funkar inte ändå:-(
mvh Jonas

Nu funkar allt igen...

Hej!
har grejat en massa, vet inte vad jag gjort men nu funkar allt igen....tack för alla förslag!
mvh Jonas

Återigen strul med mailen...
Jag har yahoo mail. Den går att kolla via Iphone safari, men just själva mail-applikationen bara "ansluter och ansluter" i timme efter timme. Min enda chans att få den att funka verkar vara att återställa iphone till fabriksinställningar, och det är ju litet pyssligt...

1) varför blir det så att mailen slutar fungera, som om den inte kan koppla upp sig?
2) mail som "ansluter och ansluter" i timtal drar mycket energi. Kan jag tvångsavsluta program på iphone på något sätt, eller starta om dem?

mvh Jonas

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 19:48

Min mail har helt slutat fungera. När jag trycker på mail-ikonen på min iPhone 3g får jag en vit skärm i några sekunder och sen kommer jag till hemskärmen/springboard. Hjälp!
http://mikaelf.com/files/iphone.mail.mov

EDIT: Startade en egen tråd. http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/250123-iphone-3g-mail-problem.html

1
Bevaka tråden