Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med midi och Cubase VST

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte för ett tag sedan upp mig från ett Edirol UA-25, tvåkanalersljudkort, till ett UA-101, som har tio in/ut. Helt plötsligt har jag fått problem när jag spelar in midi; allt jag spelar hamnar en till en halv takt i förväg! Jag får helt enkelt ta och markera alla noter jag spelat in i efterhand och flytta fram dem tills de är i synk med resten av ljudspåren och klicket. Jag använder Cubase VST 5.1 och problemet uppstod aldrig med UA-25. Allt annat, audio och midiuppspelning funkar klockers. Någon som har någon aning om vad som händer? Alla tips mottas tacksamt.

PS: Detta är mycket frustrerande och jag vill inte se några skämt om att jag är för ivrig när jag spelar in, knarkar, etc. DS.

Jag måste tillägga att elektroniska trumkomp blir mer psykedeliska än bra under de här omständigheterna.

Hade ett liknande problem. Fick svar i denna tråd.

http://www.99.se/cubase-nuendo/234676-cubase-problem-med-miditiming.html

Hoj!
/Rob

Det kanske är inställt på kvantisering i cubase.

Hej igen och tack för svaren! Problemet verkar vara löst nu. Jag bytte MIDI sync reference från "time code" till "audio clock".

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-02 00:30

Asså, Cubase VST, den gamle kråkan? Kul!

Dög det då, duger det nu.

1
Bevaka tråden