Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över film från VHS till dator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-09-04 10:33

O:-) Hej, funderar på att bränna in mina gamla VHS videofilmer på cd/dvd. Är det ngn som vet hur man gör? Hur får jag in filmerna i datorn.
mvh /Claes

Skaffa en EyeTV från Elgato.

Jag har använt en EyeTV 250, som inte belastar datorn så hårt när man konverterar video. Rekommenderas!

Bränn sen filmerna med Toast.

Instämmer!

Jag har en EyeTV DTT (USB-sticka för digital-TV). Fungerar det med en sådan, eller måste jag ha en som klarar analoga signaler?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 14:50

Levererar din Video analoga eller digitala signaler? Skulle tro att det är analoga!

Rädd att du måste ha en som klarar analog signal. Jag har en Eye TV hybrid USB-stick och den kan jag antingen ta in signalen från video på kanal 36 via antennkabeln. Bäst resultat får jag dock om jag kopplar in videon med scartkontakten och sedan vidare till min tv-sticka (som har en ingång för S-video. Följde med en adapter när jag köpte den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-04 14:01

Finns en gammal tråd om detta där jag frågade om det här.

99.se - Visa inlägg - Video capture till G5

Ursprungligen av MatsOlov:

Använder denna gamla tråd. Vad tror ni om denna för att ta in mina gamla videofilmer från VHS-bandspelare med SCART och Video 8 kamera, till min PM G5 2x2GHz.

Jag har också en EyeTV DTT och den fungerar inte för detta.

1
Bevaka tråden