Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraftiga repor i frontglaset...

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Suck, någon som vet hur man polerar bort dessa repor? Skämt åsido, fick min iPhone den 22 juli. Den 22 augusti kom jag hem efter nattskiftet, trött och sliten, böjer mig fram för att ta av mig skorna och vipps, telefonen ramlar ur bröstfickan och faller med fronten platt ner i golvet. Fallhöjden var ca 40-50 centimeter. Resultatet kan ni se på bifogad bild.

Efter besök hos Teliabutiken fick jag veta att det skulle kosta 3 000:- att laga! Lämnade in den och tackade försäkringsbolaget för att de tvingade på mig en Allriskförsäkring.

Totalt går det på 1500:- (självrisken) för reparation, tror jag, för den har inte kommit än...

iPhone är en trevlig telefon men ack så ömtålig!

Om ni tänker använda er iPhone i vardagslivet - skaffa en Allriskförsäkring!

Senast redigerat 2008-09-04 19:00
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-04 17:07

Gummifodral från XtremeMac har skyddat min många gånger....

Ursprungligen av kenjon:

Gummifodral från XtremeMac har skyddat min många gånger....

Har tittat runt lite på olika fodral, nu återstår bara att välja... Någon som har en rekommendation?

Trakigt. Men du maste ocksa haft nära nog maximal otur.

Jag stod pa ett löpband en gang och hade telefonen liggandes pa en hylla pa löpbandet. Plötsligt fastnar sladden i min ena arm när den svänger tillbaka och drar telefonen med sig som först landar pa löpbandet (fran ca 1 m) och där far den extra fart och skjuts bakat över golvet.

När jag tar upp telefonen vagar jag knappt titta pa den, men sen visar det sig att den inte hade en enda repa. Ännu idag helt oförstaligt.

Visst har jag maximal otur och visst kommer jag att skaffa ett fodral, ska kolla på XtremeMac som "kenjon" föreslog. Fick alldeles nyss reda på att de (Telia) byter ut telefonen till en ny, repareras alltså inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-04 17:22

Min 2G har gjort några luftfärder och svanhopp från köksbänkar, tappad i gatan mm. Den är helt oskadad så när som på någon repa på baksidan. Det verkar som att en del har otur, har väl att göra med hur telefonen landar antar jag. Landar den på ett hörn så fördelas ju krafterna från islaget över en mindre yta än om den landar på "rygg" eller "mage".

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-04 17:47

Repor, det där är väl sprickor va? Rubriken stämmer inte.

Ursprungligen av MatsOlov:

Repor, det där är väl sprickor va? Rubriken stämmer inte.

Detta är ett försök att vara ironisk...
"Suck, någon som vet hur man polerar bort dessa repor? Skämt åsido..."

Hoppas att det finns plats i forumet för ironi?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-04 18:10

Inte i rubriker, tro mig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 18:11

Snart kommer väl nån länka till den där filmen på Youtube...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-04 19:00
Ursprungligen av Adzam 1:

Snart kommer väl nån länka till den där filmen på Youtube...

Jag antar att du menar denna: YouTube - charlie the unicorn

Ursprungligen av Sveene:

Jag antar att du menar denna: YouTube - charlie the unicorn

Yuk, det där står man inte ut med särskilt länge...

Angående iPhones glas så är det så man undrar om Apple lämnat det orepbara glaset från den första generationen för ett billigare rep och krossbart på G3-versionen.

Vill minnas en video, kanske från Engadget, när första iPhone släpptes som visade hur glaset såväl överlevde repfritt i en påse full med nycklar som ett hårt repförsök med kniv.

Hittade videon(efter reklamen): PC World - The Original iPhone Stress Tests

Hittade även denna på samma sida, om nu någon är intresserad vill säga (test av iPhone 3G): PC World - iPhone 3G Torture Tests

Senast redigerat 2008-09-04 21:08
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 22:15
Ursprungligen av Sveene:

Jag antar att du menar denna: YouTube - charlie the unicorn

Självklart, vad annars?

vill bara säga att.. min 2g? första verisonen krossades glaset på rejält och jag tror inte att de byter bort ett "orepbart" glas till 3g..

Ig!

Ursprungligen av Telefon123:

vill bara säga att.. min 2g? första verisonen krossades glaset på rejält och jag tror inte att de byter bort ett "orepbart" glas till 3g..

Jag hade min 3G i mina byxor när jag grävde, men fick lite smuts i fickan vilket repade glaset direkt (fruktansvärt irriterande), och eftersom jag var i full tro att de fortfarande hade det repfria glaset i så tänkte jag faktiskt innan att det borde vara lugnt, men ICKE.
Så det är nog högst troligt att de bytt bort det, jo.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-04 19:36

Allrisk försäkring är nog värt att ha oavsett vilka dyra apparater man har, själv skaffade jag det efter skaffat mig en dator för 15 000kr och en systemkamera för runt 12 000kr och nu med iPhone 3G kan jag tänka mig det är värt det också om man råkar ut för liknande.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-07 20:31

Jag cyklade,, det ringde så jag ramlade i full fart över halva trotarkanten.
Min iPhone 1Gen flög och studsade i asfalten i högfart.
Resultatet blev lite smårepor på kanterna. Skärmen är som ny

Egentligen fattar jag inte varför ni inte har något slags skyddande fodral på telefonen med tanke på vad som KAN hända och med tanke på att det finns en hel del snygga att välja mellan.

Jag har varken iPhone eller Touch än men ska skaffa en Touch av kommande generation. Då jag gjort det blir det ett sådant här iPod Touch fodral att ha på den.

För den som råkar utsätta sin iPhone för omild behandling kan kanske Fuze vara något...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Egentligen fattar jag inte varför ni inte har något slags skyddande fodral på telefonen med tanke på vad som KAN hända och med tanke på att det finns en hel del snygga att välja mellan.

Jag har varken iPhone eller Touch än men ska skaffa en Touch av kommande generation. Då jag gjort det blir det ett sådant här iPod Touch fodral att ha på den.

För den som råkar utsätta sin iPhone för omild behandling kan kanske Fuze vara något...

Tack för tipset, verkar vara en seriös produkt.

enligt egen erfarenhet så går det bra när telefonen landar hyfsat platt, men om nåt av hörnen får ta största smällen så spricker det utav bara farten. /ägare av en (sedan en tid tillbaka) otroligt ful 1 gen iPhone

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-09-09 19:41

Jag har fått repar i glaset, två små, och jag vet inte vart dom kommer ifrån, aldrig tappat den heller, tyvärr så har jag fått vänta på mitt Zagg skydd i snart två månader och dom påstår sig att ha skickat det 3 gånger, betalde förr express shipping också, jag har beställ grejer från USA hur många gångar som helst, aldrig nåt problem, även från Kina, Sör Afrika, Brazil, och allt har dyckit upp, Tråkigt att man hann få repar innan man fick tag på nåt skydd. Så en varning förr att beställa därfrån...

1
Bevaka tråden