Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ASIO med Soundblaster Xf-i Platinum

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, en vän till mig har ett Sounblaster xf-i Platinum, vi gör en del musik ihop men bara på min utrustning, men nu ska vi sätta upp så vi kan köra lite hos honom också...

Saken är den att jag har problem att fatta hur 17 jag ska få ASIO att funka i FL Studio. Själva ASIOn finns att välja under Audio-settings, man kan därifrån öppna ASIO Panel (ni som använder FL vet vad jag menar antar jag, och ni andra kanske också) men inte ändra nån Buffer Length, d v s minska latencyn. Detta måste göras från själva ljudkortet inställningar och inte i FL Studio...

Men så är det ju med min utrustning också (Audiophile) problemet är att jag med Soundblaster-kortet inte hittar någonstans att gå in i från ljudkortsmenyerna/settings, där jag kan göra inställningarna på ASIOn för att sänka latencyn. Alltså jag blir galen på det där jävla ljudkortet, sjukt mycket absurda och onödiga inställningar men inga av de som finns gäller ASIO

Och jo jag vet att det inte är ett kort som främst lämpar sig för musik, är inte därför han köpt det heller, men latencyn ska enligt spec. vara i stort sett obefintlig så visst bör det funka...

Alltså nu blir det här en mindre novell, men jag har inte riktigt koll på det här med drivrutiner för ASIO. Med mitt Audiophile har jag aldrig behövt mecka med nånting nästan, allt fanns där efter install av drivers. Är det så att jag måste installera några drivrutiner för ASIO utöver de vanliga drivisarna som finns på skivan som följde med ljudkortet? Eller vad för typ av drivrutiner ska jag ha för att ASIOn ska fungera? Eller bör de redan vara installerade eftersom FL Studio hittar ASIO som ett ljudkortsalternativ?

Vad använder du för ASIO drivrutiner? För Creative har inte några egna till Sounblaster serien vad jag vet. Just XFI serien stöds dessvärre inte av KX drivrutinerna...

Testa med ASIO4ALL!
++ ASIO4ALL - Universal ASIO Driver

Yes, tack så mkt för det svaret. Finns förmodligen inte några ASIO-drivrutiner alls installerade. I och med att allt det jag läst om kortet har nämnt ASIO-funktionen och dess möjlighet till låg latency har jag tagit för givet att dessa installerades per automatik. Är nog skadad av enkelheten med mitt Audiophile 192 där allting lades fram på ett silverfat.

Har liksom inte behövt sätta mig in i letandet efter drivrutiner. Ska prova ASIO4ALL, tack så länge Synapskollaps!

1
Bevaka tråden