Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komplikationer vid uppgradering till 2.1 från 2.0.x (Generation 1 iPhone)?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-09-11 18:36

Hallå!

Tänkte förbereda mig inför morgondagen och kolla upp ifall jag borde återställa telefonen innan uppgradering till 2.1 eller ifall det fungerar att göra det trots att telefonen är jailbreakad.

Är ny iPhone-ägare, men det kanske finns någon som vet hur det gick när liknande uppgradering skulle göras, då med dem äldre uppgraderingarna.

Hoppas att 2.1 når upp till förväntningarna

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-12 16:45

Få in 2.1 i 2G-luren?

Någon som stöter på patrull? Alla verkar lyckas fint att uppdatera från iTunes.

Är sugen med min 2.01 iPhone 2G-lur... hur har det gått för er som vågat försöka?

i en 2G lur???

det kommer inte att funka. det finns ingen jailbreak för 2.1 än!

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-12 16:58

jope ska tydligen gå att uppdatera direkt i iTunes på en Pwnad 2.0x-lur

(alltså inte 3G varianten)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-12 17:21

Någon som har provat och kan bekräfta att det fungerar att uppdatera en 2.0x lur till 2.1 utan problem om man har en iPhone G1?

Grymmt sugen på att uppdatera men vill inte riskera att låsa luren tills det kommer en jailbreak.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 17:22

Jag uppdaterade och det funkar fint att ringa, surfa, SMSa och sådant men INGA apps från Appstore går att öppna. Har startat om telefonen utan framgång.

Några tips?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-12 17:39
Ursprungligen av imported_romanenko:

Jag uppdaterade och det funkar fint att ringa, surfa, SMSa och sådant men INGA apps från Appstore går att öppna. Har startat om telefonen utan framgång.

Några tips?

oj det var den första jag hört som har problem... nu fick jag kalla fötter

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 18:25

Jag provar med en återställning nu för att se om det kan tänkas hjälpa..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 11:33
Ursprungligen av imported_romanenko:

Jag uppdaterade och det funkar fint att ringa, surfa, SMSa och sådant men INGA apps från Appstore går att öppna. Har startat om telefonen utan framgång.
Några tips?

Ta bort programmen och ladda ner dem på nytt. Brukar fungera. Du behöver inte betala på nytt.

Ursprungligen av imported_romanenko:

Jag provar med en återställning nu för att se om det kan tänkas hjälpa..

Återställning är inte någon bra idé. Som andra tidigare sagt i denna tråd så är det endast uppdatering som får din telefon att behålla upplåsning och aktivering.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 18:33

Nähä. Nu blev den helt låst igen.. Bra liv det här.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-09-12 19:12

Min pwnade 1.14 -> 2.0.2 ->2.1 funkar fint!
Jäkla rapp blev den också

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 19:40

Min funkar inte alls nu utan vill bara aktivera hela tiden. Går inte att skapa en egen IPSW-fil med pwnagetool heller då jag bara får 1600-felet hela tiden (Ja har tömt device-mappen).

Någon som vet var jag kan hitta en IPSW-fil med mjukvara 2.0.2 att prova med? Alltså original från Apple, den man laddade hem i iTunes för länge sedan.

Min uppgradering från 2.0.1 gick bra. Cydia och Installer försvann dock :/

Ursprungligen av thesork:

Min uppgradering från 2.0.1 gick bra. Cydia och Installer försvann dock :/

Samma här:tveksam: men men... visste ju om det innan så...

Akta er för det där med att uppgradera genom Itunes. Fick en massa meck när jag gjorde så i en av "små"-uppdateringarna efter 2.0.... Bättre att suga lite och vänta på PWN-killarna

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-12 22:14

För mig har det funkat alldelens utmärkt att uppgradera via iTunes. Cydia och Installer hade jag inte innan sedan 2.0.2-uppdateringen. Helnöjd!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-12 23:23

Är väl ändå så att dom du UPPDATERAR med Itunes så är upplåsningen kvar med all jailbreak försvinner. Om du dock RESTOREAR i Itunes få försvinner både jailbreaken och upplåsningen.
Så om ni verkligen måste uppdatera så gör det genom att uppdatera o inte restorea.
Själv lär jag vänta tills jailbreaken kommer, även fast jag i nuläget har en snuskigt ostabil och seg Iphone. Förstår inte hur apple lyckades klanta sig så förbannat hård med 2.0..

Har nu efter viss tveksamhet uppdaterat till 2.1. Köpte telefonen (1G) som 2.0.1 så detta var min första uppdatering. Har inte använt den så mkt än, men märker iaf att den är mycket rappare på nästan allt. Skriva sms, starta och stänga program flyter på bättre än innan.
Hade antagligen inte vågat om jag inte hade läst här först tack 99!

Uppdaterade just min iPhone 2G från 2.0.2 till 2.1, och får nu i iTunes meddelandet att “The SIM card in this iPhone does not appear to be supported”. Uppenbarligen verkar jag inte kunna göra något, och telefonen verkar vara låst med iTunes- och usb-ikonen på displayen. Min pin-kod blir dock godkänd.

Vad har jag missat? Jag har aldrig tidigare haft några problem när jag har uppdaterat via iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 15:33

dev team har meddelat på sin blog att de släpper en uppdatering under dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 16:54

Nu har PwnageTool 2.1 legat ute ett tag. Hur har det gått för er som uppdaterat via den? Några problem som ni stött på?

Vad gör jag för fel ? Jag får bara upp 2.0.2 som uppgradering i iTunes...

Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Vad gör jag för fel ? Jag får bara upp 2.0.2 som uppgradering i iTunes...

I menyn, har du gått till Hjälp->Leta efter uppdateringar?

Ursprungligen av theplague:

I menyn, har du gått till Hjälp->Leta efter uppdateringar?

Tackar , ibland är det enkla svårt

Uppgraderade från Pwnad 2.0.1 -> 2.1 utan problem

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-13 18:24

Uppdaterade i iTunes från Pwnad 2.01... funkar perfekt. Behövde inte installera om program eller nåt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 18:29

Jag skapade en ny tråd för Pwnage Tool 2.1 som släpptes för några timmar sedan:
http://www.99.se/uppl-sning/250996-pwnage-tool-2-1-a.html

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-15 10:26

Jag får info om uppdateringar i AppStore nu men kan inte välja att uppdatera programmen...
har istället installerat om dom hoppas det hjälper men tex knappen "uppdatera alla" har försvunnit...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 12:21

Så fortsätter vi i denna tråd: http://www.99.se/uppl-sning/250996-pwnage-tool-2-1-a.html
/Moderator

1
Bevaka tråden