Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel och program som inte längre fungerar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-25 21:23

Jag har upptäckt att jag har flera program som slutat fungera på min iphone 3G.

Jag har testat att ta bort några av dem o lägga in dem igen men det fungerar inte. Vad kan man göra?

Spelen är:

Aurora: Feint the beginning
Brain Challenge
Bomberman
Labyrinth Lite
Soduko Free
Spinner
Morocco
15Puzzle
Mahjong
Texas Hold'em
SuperMonkey Ball
Tap Tap Revenge

Programmen är:

iDrinks
iPint
Phonesaber
Speedtest
Dual Level

Jag vet inte om man på nått sätt kan ladda ner dem igen?. Alltså ta bort dem från iTunes och få ladda hem dem igen. Går det att göra?

Någon annan som stött på samma problem.

Och att det inte gfungerar menar jag med att programet visar sin första bild sen bara stängs det av.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 21:48

Restore?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-25 21:54

restore? Du får gärna utveckla det lite...

Har testat nu att ta bort programet från itunes och ladda ner det igen från Appstore. Men det vill fortfarande inte.

Känns lite tråkigt. Speciellt när man betalat för nått av dem iallafall

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-25 22:12
Ursprungligen av Kajan:

restore? Du får gärna utveckla det lite...

Har testat nu att ta bort programet från itunes och ladda ner det igen från Appstore. Men det vill fortfarande inte.

Känns lite tråkigt. Speciellt när man betalat för nått av dem iallafall

Återställpå svenska iTunes. Återställ telefonen och synka den igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-26 13:53

Ok men det innebär att allt som jag har lagt in på telefonen kommer försvinna då?
Kontakter, musik, spel o allt sånt antar jag?

Fast allt det ska finnas kvar i iTunes då?

Jag vet att den synkar mot men vet inte om jag har ställt in allt korrekt så att allting verkligen e med. Men får väll testa lite då.

Och vad händer med uppdateringarna av telefonen som jag har gjort? 2.0.2 är det väll nu om jag inte minns fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-26 14:34
Ursprungligen av Kajan:

Ok men det innebär att allt som jag har lagt in på telefonen kommer försvinna då?
Kontakter, musik, spel o allt sånt antar jag?

Fast allt det ska finnas kvar i iTunes då?

Jag vet att den synkar mot men vet inte om jag har ställt in allt korrekt så att allting verkligen e med. Men får väll testa lite då.

Och vad händer med uppdateringarna av telefonen som jag har gjort? 2.0.2 är det väll nu om jag inte minns fel?

Börja med att göra en synkning så du vet att du har allt rätt.
Program du har installerat måste installeras igen.
Jag har inte hängt med i versionerna eftersom jag bytte till en 3G. Jag har bara kört 1.1.4 på gamla iPhonen.... men läs trådarna här hur man går tillväga. Du kan ladda ner vilken firmware du vill ha...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-26 16:21

Ja men det är en iphone 3G jag har så...

Jag håller på med en återställning just nu. Och valde att återställa från säkerhetskopian... och inte återställa som ny iPhone. Vet inte om dettta blev rätt?

Senast redigerat 2008-08-26 16:42
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-26 18:54

Nytt problem har uppstått.

Återställde som jag här ovan. Och telefonen kom igång igen med alla grajer där i. Jag testade inte spelen.

Men iTunes stod fortfarande på valet att ställa om enligt min säkerhetskopia eller som ny iphone. Jag matade ut telefonen och stängde itunes. Och kopplade in telefonen igen. Samma sak igen. Jag tryckte på fortsätt och då började den återställa en gång till.

Jag lät den gå då jag inte kan avbryta detta. Och nu har telefonen hängt sig halvvägs in i återställningen...

Jag stänger iTunes och kopplar loss telefonen men inget ändras. Kan inte ens stänga av den... Öppnar itunes igen och ansluter den men inget händer...

Kan man göra nått på telefonen? stänga av den på nått sätt?

En ta-ut-batteriet version fast till iPhone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-01 23:11

Jag har samma problem med min att samtliga program och spel som jag har köpt eller laddat ner gratis har slutat att fungera, fick det förut också men då kom det igång igen efter ett par dagar...
Nu har det dock varit längre än tidigare...

Har det kommit igång för dig igen eller är det nån som har nått tips?

rucke=
Har varit med om det flera gånger och vet inte riktigt vad det beror på men tror att det krävs en uppdatering av iTunes som jag hoppas kommer snart. Min iTunes har diverse trassel för sig bl a sätter den igång att synkronisera ofta fast jag valt manuell nedladdning. Föreslår att du återställer och sedan väljer att ge din iPhone ett nytt namn, dvs inte återställer den tidigare versionen. Ladda sedan ned allt du har på iTunes, lite i taget. Jag har valt att "bara" ha program på 5 sidor i min iPod Touch 8GB och då verkar den stabilare. Ladda inte ned program eller uppdateringar via telefonen för då är det vanligare att den kraschar. Gör det istället genom iTunes och för över programmen därifrån. Allt du har köpt finns sparat på iTunes. T.o.m det du har köpt via telefonen men inte hunnit säkerhetskopiera finns kvar så det är ingen risk med återställning med de köpta sakerna iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 18:08

Okej, det började att fungera igen efter att jag tog bort ett program och laddade ned det pånytt. Då började samtliga spel och program att fungera igen!

Jag har ett liknande problem.. Min iPhone har förlorat alla låtar/videos sedan förra synkningen.. Datorn visade att allt låg kvar men mobilen visade tomt.. Det gick inte heller att starta en enda App utöver dom som e standard..
Körde Restore över natten vilket tog runt 5 timmar.. iPhonen är nu tom och inget synkas till min iPhone längre.. Vad beror detta på.. Har en iPhone 3G (ej Jailbreakad) och synkade bara som vanligt när det hela inträffade..

EDIT: Kopplade bort min iPhone och kopplade in den igen, synkade och nu är allt som vanligt igen.. Men att det ska ta 5 timmar att köra en Restore och sen synka backupen.. Seeeeeegt

Senast redigerat 2008-09-05 12:47
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag har ett liknande problem.. Min iPhone har förlorat alla låtar/videos sedan förra synkningen.. Datorn visade att allt låg kvar men mobilen visade tomt.. Det gick inte heller att starta en enda App utöver dom som e standard..
Körde Restore över natten vilket tog runt 5 timmar.. iPhonen är nu tom och inget synkas till min iPhone längre.. Vad beror detta på.. Har en iPhone 3G (ej Jailbreakad) och synkade bara som vanligt när det hela inträffade..
EDIT: Kopplade bort min iPhone och kopplade in den igen, synkade och nu är allt som vanligt igen.. Men att det ska ta 5 timmar att köra en Restore och sen synka backupen.. Seeeeeegt

Konstigt att det tog så lång tid. Jag har återställt flera ggr och det har alltid bara tagit ca 10 minuter. Det innebär väl att du tryckt ja till att ladda ned alla program igen ? Jag brukar alltid istället skapa ett nytt namn och sedan manuellt laddar ned alla program/låtar/e-postkonton/filmer. Då får jag ex program i den ordning jag vill också. Jag har alla tillåtna 9 sidor fulla och att fulla alla sidorna tar väl ca halvtimme, har du din iPhone helt full också ?

Ursprungligen av KaRo:

Konstigt att det tog så lång tid. Jag har återställt flera ggr och det har alltid bara tagit ca 10 minuter. Det innebär väl att du tryckt ja till att ladda ned alla program igen ? Jag brukar alltid istället skapa ett nytt namn och sedan manuellt laddar ned alla program/låtar/e-postkonton/filmer. Då får jag ex program i den ordning jag vill också. Jag har alla tillåtna 9 sidor fulla och att fulla alla sidorna tar väl ca halvtimme, har du din iPhone helt full också ?

Har sluppit detta problem än så länge sedan 2.1.. Jag har mellan 5 o 6 sidor med ikoner på min iPhone.. Nu tar det inte mer än kanske 10 min att synka osv, även efter många ändringar o tillägg/borttagande av program etc..:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 10:37

Hade själv samma problem och testade att ta bort ett program och ladda ner det igen och då började alla program att fungera.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-10-31 16:47

Råkade ut för samma problem. Alla mina nerladdade Apps slutade fungera.
Tog bort en gratisapplikation och laddade ner den igen.
Nu funkar det!

Knepig lösning, men jag är glad att jag slipper återställa telefonen.

1
Bevaka tråden