Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G: Har ni stött på några problem än?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Isac Alipoor:

Coolt! Är det Exchange eller är det något jailbrake program?

Jag kör med Exchange.
Det är fungerar riktgit bra men det som ännu saknas är att man kan bjuda in någon till ett möte. Vi får hoppas att detta kommer i nästkommande uppdatering.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-25 23:42
Ursprungligen av heiko:

Stött på något skumt med min kalender.
Jag har kollat både bakåt en hel del år och även framåt en hel del år men punkten som ska visa om det finns något inbokat eller inte som visas nederst finns på alla dagar.

Du prenumrerar inte på en kalender på Nätet som visar veckonummer....?

Ursprungligen av kenjon:

Du prenumrerar inte på en kalender på Nätet som visar veckonummer....?

Nej, det gör jag inte.
Men jag har hittat var det börjar någonstans men går man in i denna dag så finns det inget.
Verkligen konstigt men jag återkommer om jag kommer på något.

Det har hänt mer än en gång (men inte alltid) att när jag lägger in något i kalendern i iPhone så verkar den vid nästa synkning synka åt fel håll, dvs ta bort det jag lagt in i telefonen i stället för att lägga in det i datorn/MobileMe. Irriterande.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-09-28 16:10

Efter jag uppdaterade till 2.1, så låser telefonen sig jämt och standigt, fan vad jag är less. hoppas på nån fix snart....

Ursprungligen av Minister:

Efter jag uppdaterade till 2.1, så låser telefonen sig jämt och standigt, fan vad jag är less. hoppas på nån fix snart....

Jag har precis samma problem.. Allt fastnar, knapparna svarar inte, program startar ibland inte osv... Skitjobbigt!!!

Samma sak här. Telefonen hänger sig väldigt ofta med 2.1. Detta hände mig aldrig innan uppdateringen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 21:26

Har ni testat att återställa?

Ursprungligen av zappee:

Har ni testat att återställa?

Jag kan helt ärligt säga att jag bokstavligt talat har återställt min iPhone 4 gånger, tömt den totalt en gång och lagt in allt på nytt igen och sedan nu återställt den ännu en gång.. Och gissa vad..? Ingen skillnad.. Det är helt klart 2.1 som gör det.. Dessa problem hade jag inte alls innan 2.1 kom..:(

  • Medlem
  • 2008-10-04 10:33
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag kan helt ärligt säga att jag bokstavligt talat har återställt min iPhone 4 gånger, tömt den totalt en gång och lagt in allt på nytt igen och sedan nu återställt den ännu en gång.. Och gissa vad..? Ingen skillnad.. Det är helt klart 2.1 som gör det.. Dessa problem hade jag inte alls innan 2.1 kom..:(

Du har återställt fyra gånger säger du. Har du valt att återställa från säkerhetskopia? i Så fall kan det vara så att något program eller någon inställning som är felaktig/korrupt hänger med.
Om du inte har testat tidigare, prova att återställa som "ny telefon".

Ursprungligen av buppi:

Du har återställt fyra gånger säger du. Har du valt att återställa från säkerhetskopia? i Så fall kan det vara så att något program eller någon inställning som är felaktig/korrupt hänger med.
Om du inte har testat tidigare, prova att återställa som "ny telefon".

Det är ju en tanke, men det hela uppstod ju iom 2.1.. Väntar på nästa uppdatering ifall de löser problemet.. annars får jag testa att lägga in den som en ny och lägga in alla program på nytt

Jag har testat att återställa. Ingen skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 22:58

Min iphone 3G från telia blir strömförande i den kromade skenan runt telefonen när jag stoppar in usb-kabeln i datorn och kopplar den till telefonen. Det känns inte helt rätt när det kommer ström där det inte ska vara ström. Det blir ingen ström i skenan när jag stoppar in den i laddaren. Riktigt skumt. Ska det vara så?

Ursprungligen av Billing:

Min iphone 3G från telia blir strömförande i den kromade skenan runt telefonen när jag stoppar in usb-kabeln i datorn och kopplar den till telefonen. Det känns inte helt rätt när det kommer ström där det inte ska vara ström. Det blir ingen ström i skenan när jag stoppar in den i laddaren. Riktigt skumt. Ska det vara så?

Ja.

Skämt åsido: Nej. Be om en ny.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-29 14:11
Ursprungligen av Billing:

Min iphone 3G från telia blir strömförande i den kromade skenan runt telefonen när jag stoppar in usb-kabeln i datorn och kopplar den till telefonen. Det känns inte helt rätt när det kommer ström där det inte ska vara ström. Det blir ingen ström i skenan när jag stoppar in den i laddaren. Riktigt skumt. Ska det vara så?

Det kan vara så om du inte använder ett jordat vägguttag till datorn. Har du åtkomlig metall på datorn (t ex alu-Mac) kan du också känna lite ström (110V från filtret) men det är ofarligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 15:40
Ursprungligen av kenjon:

Det kan vara så om du inte använder ett jordat vägguttag till datorn. Har du åtkomlig metall på datorn (t ex alu-Mac) kan du också känna lite ström (110V från filtret) men det är ofarligt.

Saken är att det bara uppstår när jag stoppar in kabeln i USB-porten alltså inte när jag kopplar usb-kabeln till transformatorn och sen i eluttaget.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-29 17:32
Ursprungligen av Billing:

Saken är att det bara uppstår när jag stoppar in kabeln i USB-porten alltså inte när jag kopplar usb-kabeln till transformatorn och sen i eluttaget.

Givetvis, eftersom laddaren inte har en jordad propp. Det har Macarna. Så ramen runt iPhonens skärm blir bara strömförande när du kopplar in den till datorn. Hade datorn varit ansluten till ett jordat uttag hade du inte haft problemet.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-09-29 15:28

Jag har återställt telefonen också, och nu får jag inte lagt in nån musik mera, förr skiten låser sig innan den kommer så långt, vad skojj, NOT, gott man har en gammal sliten tillförlitlig Ericsson intill vidare...

Ursprungligen av Minister:

Jag har återställt telefonen också, och nu får jag inte lagt in nån musik mera, förr skiten låser sig innan den kommer så långt, vad skojj, NOT, gott man har en gammal sliten tillförlitlig Ericsson intill vidare...

Det går inte heller att boota om den med Home/Sleep-knapparna? Eller sätta den i DFU-Mode..?

jag fick samma problem förut! telefonen hängde sig, och jag kunde inte göra någonting, inte ens en hard reboot med knapparna!!

Jag fick återställa den, och då fungerade den igen, nu efter ca 3-4 veckor hängde den sig igen!!
Men denna gång kunde jag reboota om den när den satt i datorn dock!
VÄLDIGT jobbigt problem!

Safari kraschar väldigt ofta för mig nu för tiden, såg att det brukar göra det för henkebarn också, har du kommit på någon lösning?
Gärna om det är lite tyngre sidor, men det är inte nödvändigt, verkar inte spela någon roll om jag kör 3g eller wifi heller, den gillar att krascha när man fyller i formulär, men det är heller inget tvång. Blir så fruktansvärt förbannad när det hela tiden händer.
Andra program kraschar också rätt ofta, men inte lika ofta som safari.
Någon som har någon idé?

Mvh
Mattias

Jag har exakt samma problem. Safari kraschar alltför ofta. Även andra program om än inte lika ofta.

Sedan är vissa saker i telefonen obegripligt segt. Jag har också återställt och detta hjälper inte.

Telefonen är annars helt underbar och jag avstår gärna från alla tänkbara funktionaliteter om de fixar denna SEGHET.

Jag vill ha en kvick iPhone. -NU

Njae, jag har ingen lösning. Det händer då och då. Ungefär en gång om dagen, men ibland oftare. Vanligast är det när jag lyssnar på iPod och surfar samtidigt, men det händer även när jag inte har iPoden igång. Sjukt surt är det när man håller på att skriva ett inlägg på 99 och Safari bara ballar ur...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-07 21:31

Jag har letat efter en tråd gällande vidarekoppling men ej funnit info gällande följande:
Vid vidarekoppling så "går" samtalet direkt fram till det angivna numret. Hur gör man för att välja hur många signaler som skall gå fram till det angivna numret innan vidarekopplingen sker?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-07 21:40
Ursprungligen av ROOLIN:

Jag har letat efter en tråd gällande vidarekoppling men ej funnit info gällande följande:
Vid vidarekoppling så "går" samtalet direkt fram till det angivna numret. Hur gör man för att välja hur många signaler som skall gå fram till det angivna numret innan vidarekopplingen sker?

Vid Medflyttning ska samtalet gå över direkt, vid Vidarekoppling går det vidare först efter en viss tid.
Med Telia kan man t ex använda:
*61*telefonnummer*antal sekunder#
för att ställa tiden. Info finns på resp operatörs hemsida.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-07 21:59

ok. thnx!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 10:08

Igår så stängde telefonen av sig direkt efter att jag hade avslutat ett samtal? Den lilla gråa ikonen med streck som snurrar började snurra och sen blev skärmen svart. Jag visste sen innan att jag hade gott om batteri så det var inte det som gjorde att den stängde av sig. Sen försökte jag starta den och då stod det att batteriet var tomt så jag pluggade in den i datorn, då fattade den men den började aldrig ladda den. Så fort jag tog ut sladden reagerade den och ville ha mer ström. Jag bytte USB-uttag på datorn och sen hoppade telefonen igång. Helskumt?

/Bobby

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 18:10

Apple Mobile Device kraschar på XP

Hej

ofta när jag försöker synka min Iphone på min XP så bombar "Apple Mobile Device".
Är det någon annan som sett detta problem?
Någon lösning?

Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-08 18:34
Ursprungligen av qpw:

Hej

ofta när jag försöker synka min Iphone på min XP så bombar "Apple Mobile Device".
Är det någon annan som sett detta problem?
Någon lösning?

Peter

Bombar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 18:58
Ursprungligen av zappee:

Bombar?

ja, kraschar, slutar fungera....

Bevaka tråden