Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning! V-moda!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 21:43

V-Moda Vibe Duo.
Jag har varit sugen på dom här lurara jättelänge, och igår slog jag till på megastore.se. När jag idag fick paketet så visade det sej att kontakten är en helt annan än på alla bilder, bilderna på v-moda.com, megastore.se, och överallt annars visar en snygg hörlursplugg. Den jag fick såg ut att sitta på ett par hörlurar från Clas Ohlsons fyndhörna. När jag har betalat sjukt mycket pengar för att få ett par lyxiga hörlurar så vill jag ju inte att dom ska se ut som skit. Det skumma är att alla som säljer dom har den gammla kontakten på bilden, jag var inne på Macoteket och kollade, dom har den snygga på bilden på hemsida och den fula i butiken. Jag kan inte hitta en enda bild på den fula kontakten, hur är det för er andra som har "Vibe Duo"? Jag ska reklamera lurarna till Megastor, men frågan är om det går att få tag på ett par med den snygga kontakten fortfarande.

Kan dessutom varna för att inte ljudet är i överensstämmelse med priset samt att det blir störande ljud så fort man kommer åt sladden. Bytte nyligen mina v-moda mot ett par shure och är genast väldigt mycket nöjdare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-24 09:14

Jag mailade v-moda igår och nu har jag fått ett svar.

Dom skrev att anledningen till att dom bytte ut kontakten är att den gammla i metall gick sönder för ofta. kabeln skavdes av mot kanten, den nya ska tydligen vara slitstarkare och bättre. Men mycket fulare. Den kommer snart sitta på alla deras hörlurar. Om någon av er har ett par av den gammla och vill byta mot ett par nya oanvända så gör jag gärna ett byre, för jag kan inte leva med en hörlurskontakt som ser ut som östeuropeisk rymdålder.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 17:37
Ursprungligen av Fexxe:

jag kan inte leva med en hörlurskontakt som ser ut som östeuropeisk rymdålder.

Jösses. Snacka om att ha perspektiv på livet Jag är också lite av en perfektionist, men det får ju finnas gränser... Bytar du ut din TV också för att strömkabeln är ful?

För övrigt som så många andra har sagt så är det välkänt att V-modas gamla kontakt garanterat gick i sönder inom ett par månader, det var huvudanledningen till att jag skaffade ett par vanliga Denon hörlurar istället för V-modas prylar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-24 11:10

Jag har tidigare varnat för v-modas lurar.

Tro mig. Du vill inte ha den gamla snygga varianten. Såvida du inte vill ha ett par lurar som går sönder inom några månader.

Efter att ha bytt mina trasiga lurar två gånger redan så sitter jag nu på ett nytt par (använda ca en månad). Jag byter gärna till dina lurar. Funktion går före skönhet enligt mig.

Edit: nästa gång mina lurar går sönder så får jag förmodligen den nya varianten. det ser jag fram emot!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-29 08:00

Måste instämma i varningen. Mina lurar gick sönder efter drygt en månad, just vid kontakten. Skickade tillbaka dom till megastore, där dom nu varit i en månad. Idag fick jag mail att dom var restade, så nu försöker jag häva köpet. Tror det får bli ett par jays istället...

1
Bevaka tråden