Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hemsida

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag skulle behöva en hemsida till min resturang
jag skulle vilja ha flera vekors lunch menyer som daterar upp sig auto
jag skulle vilja att mina kunder ska kunna beställa mat på sidan som vi kör ut
mm

hjälp tack
kim

Du får nog skriva mer i detalj vad du vill ha hjälp med. Vill du ha tips på webbsideprogram ? Har du några förkunskaper när det gäller att skapa hemsidor ? Har du skaffat ett webbhotell och ett domännamn ? Berätta mera.

jag har en sida till restaurangen
klafannthai.se
men den ser f....jä... ut och jag vill datera upp den så det ser mycket snyggare ut mm
jag vill kunna lägga upp lunch meny för flera veckor (säj tio)dom ska uppdatera sig automatiskt veckans meny är 40 nästa vecka meny ska den automatiskt hämta och lägga upp
jag kunna att minna kunder ska kunna beställa mat på sidan och ev betala på enggång med kort
lite gran som just-eat.se
jag finns där just nu (har presic anslutit mej) för jag har inte lyckats att lösa detta själv ännu vi har kört mat nu i ca 4 år och det fungerar bra men man ringer till rest och beställer det är lättare om man kan beställa på nätet skriva in sina lev uppgifter så man får sitt pris via sitt postnummer av något slag
samt sin beställning
kunder ska kunna rega sig av något slag
ja ni ser jag har lite tokiga ideer som jag skulle vilja ha löst hjälp mej någon tack

mvh kim
0704152590

Ledsen med det sena svaret, men har du fått hjälp med detta ännu?

Ett förslag är att du kör med ett CMS som heter Joomla Joomla!

De flesta funktioner du efterlyser finns inbyggt, eller så kan du hitta olika extensions som gör just det du frågar efter.

Det finns massor med template-leverantörer här på min site CMS-demo - Hem > Resurser > Länkar > Templates Joomla

Tex dessa: Joomla Templates - RocketTheme Joomla Templates Club Demo Site eller JoomlArt.com - Joomla/Mambo Professional Templates - Templates Demo

Det finns även en bok om Joomla som har ett kapitel som är hur man skapar en Joomla-site för en restaurang. Den finns här:

Amazon.co.uk: Joomla! A User's Guide: Building a Successful Joomla! Powered Website: Barrie M. North: Books

Min kurssite om Joomla är baserad på den boken, den finns här:

Joomla-tips - Välkomna!

1
Bevaka tråden