Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskar har bytt enhetsbeteckning?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I mitt Vista har plötsligt de externa (usb) diskarna bytt enhetsbeteckning. Hur f** kan det komma sig? Det här innebär ju bland annat att sökvägar i datorn (t ex platsangivelser i Dreamweaver och genvägar) inte stämmer längre... Nån som har upplevt nåt liknande?

Ja, kan hända om du satt i nån ny enhet, gå in i kontroll-panel och Admin..Tool och Computer management och sedan Disk management för att byta.

Ursprungligen av synthetic:

Ja, kan hända om du satt i nån ny enhet.

Just så är det! Iofs en enhet som jag tidigare har plockat i och ur vid flera tillfällen, utan att problemet uppstått, men nu var det tydligen dags

Tack för tipset!!

Du menar att du seriöst ifrågasätter när Windows krånglar? Har inte alla som använder det accepterat faktumet att det gör det?

Men som synthetic säger, det är lätt att fixa.

Ursprungligen av geminister:

Du menar att du seriöst ifrågasätter när Windows krånglar?

Just det här problemet var nytt.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-04 20:01

Det är ett allmänt USB problem. När det sker något på USB bussen så kommer det ske en ny enumrering på alla usb enheter. De kan flytta runt ganska ordentligt. Just diskar har man försökt
att bygga ett lager ovanpå som gör att operativsystemet ska lyckas hålla reda på dessa. Men det fungerar inte alltid. Speciellt blir det problem om en USB disk flyttas runt mellan flera datorer.

I det här fallet skedde det efter att jag kopplat in en kamera som varit inkopplad flera gånger tidigare i samma USB-port.

1
Bevaka tråden