Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobitel säljer operatörsfri iPhone i Sverige! Erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-05 10:22

Hej !!
Hittade en sida som säljer operatörsfria iPhone här i Sverige..
Förmodligen import från Hong Kong, men vad spelar det för roll..?
Jag beställde en på stört.. www.mobitel.se heter sidan
Någon som har erfarenhet av denna telefon...? Vill gärna veta..
Leveransen skulle ske nu på tisdag....

Var inte 8000 lite väl saftigt?
//Kidmaster

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-05 10:55

Förvisso.. men slipper bli lurad av nån skojare på Blocket.
Åsså har jag även 12 månaders garanti...

Aa men bara i hong kong.

Personligen hade jag varit lite skeptisk. Jag finner ingen info på hemsidan som rör deras verksamhet (mail till kundservice,telefonnummer,adress etc) en snabb sökning på google ger inte heller någon info om företaget.

Jag gjorde även en koll mot WHOIS ifall där skulle stå något mer, men det gav inte någon mer information.

Whois.Net

Jag säger inte att det inte är seriöst. Bara att man ska tänka kritiskt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-05 12:20

Känns som att om man lägger ner sånt arbete med 7-800 artiklar bör dom vara hyfsat seriösa... en bekant till mig har då fått sin telefon (tog endast 2 dagar) och han är då supernöjd.

Fin reklam för den där (din?) hemsidan, finns billigare ställen o köpa den ifrån o ändå få den operatörslåst.

edit:
"vårt kontor ligger i Umeå "
Förvånar mig inte om de är att trådskaparen själv äger sidan, då de står att han bor i umeå.

Ursprungligen av nollnoll:

Fin reklam för den där (din?) hemsidan, finns billigare ställen o köpa den ifrån o ändå få den operatörslåst.

edit:
"vårt kontor ligger i Umeå "
Förvånar mig inte om de är att trådskaparen själv äger sidan, då de står att han bor i umeå.

Jo jag reagerade också på det. Samt att samtliga inlägg av trådskaparen gäller mobiltel.se som i den här tråden 99.se - Visa inlägg - Köpa iPhone 3G olåst utomlands

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-05 17:04
Ursprungligen av koss_boss:

Jo jag reagerade också på det. Samt att samtliga inlägg av trådskaparen gäller mobiltel.se som i den här tråden 99.se - Visa inlägg - Köpa iPhone 3G olåst utomlands

Underbart härligt med alla spekulationer på detta forum...

Ursprungligen av 34:an:

Underbart härligt med alla spekulationer på detta forum...

såna spekulationer finns på alla forum,

  • Medlem
  • 2008-10-05 17:06

34:an, på vilket sätt är du relaterad till den här figuren:
Teletjänst i Norr AB

På mobitel.se (nedan) står det att organisationsnumret är samma som anges ovan.
Om mobitel.se

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-05 20:11

Efter en liten sökning på google ser man att de sökt utvecklare till iPhoneprogram och försökte sälja sin domän för ett år sedan (http://www.missdomain.se/mobitel.se_7491). Verkar inte finnas så mycket om erfarenheter om att handla med dem.

  • Medlem
  • 2008-10-05 22:35

Tills dess att 34:an talar om vad hans eventuella koppling till mobitel är stänger jag tråden. Det går bra att kontakta mig via pm.

1
Bevaka tråden