Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sennheiser CX-300 som passar iPhone

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 17:54
Ursprungligen av FnuX:

V-moda har dragit tillbaka alla vibe duo nero då det var något fel på dom från fabrik. Nya kommer om 3 veckor.

Ne du skojjar? Vet du vad det var för fel? Så nya kommer om 3 veckor från idag?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-03-15 11:54

Jag vet inte exakt vad som va fel, men om jag förstod det rätt kom det för mycket ström till lurarna vilket gjorde att en del av dom slutade fungera. 3 veckor är det sagt iallafall så bara hoppas det håller.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-16 00:50
Ursprungligen av FnuX:

Jag vet inte exakt vad som va fel, men om jag förstod det rätt kom det för mycket ström till lurarna vilket gjorde att en del av dom slutade fungera. 3 veckor är det sagt iallafall så bara hoppas det håller.

Har du fått dina hörlurar än?

Dustin har skjutit på leveransdatumet två gånger till nu och nu står det på hemsidan att de ska komma in 080502, är detta ett sätt att få kunder som beställt billigt att makulera sina ordrar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-15 15:54

Asså, jag förstår inte mig på er riktigt nu, eller odelsteken. Det är ju kåpor man vill ha för att stänga ute allt annat påverkande ljud. In-ear lurar gör ju inte det, och örat absorberar ljud precis som vanligt. Sen är det mycket lättare att skapa ett för högt ljudtryck som blir skadligt för öronen med i in-ear fallen. Jag har testat det mesta men måste ge samtliga in-ear betyget "en gammal, gammal farfar med keso i skägget" mot vad ett par full size lurar klarar av. Ta bara porta pro, dessa gudomliga lurar som kickar skiten ur allt som ngn försökt pressa in i mina öron. Ja ja, skiten man får med saknar allt vad bas heter och det är mäkta störande att som gjort en liten kontakt. Får nog göra som jellyfisherman och greppa lödkolven igen...

Är det ngn som har testat Bose Mobile On headset/hörlurarna? Funderar på att skicka efter ett par, men är inte hundra på ljudbilden.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-15 17:25
Ursprungligen av TFP:

Asså, jag förstår inte mig på er riktigt nu, eller odelsteken. Det är ju kåpor man vill ha för att stänga ute allt annat påverkande ljud. In-ear lurar gör ju inte det, och örat absorberar ljud precis som vanligt. Sen är det mycket lättare att skapa ett för högt ljudtryck som blir skadligt för öronen med i in-ear fallen. Jag har testat det mesta men måste ge samtliga in-ear betyget "en gammal, gammal farfar med keso i skägget" mot vad ett par full size lurar klarar av. Ta bara porta pro, dessa gudomliga lurar som kickar skiten ur allt som ngn försökt pressa in i mina öron. Ja ja, skiten man får med saknar allt vad bas heter och det är mäkta störande att som gjort en liten kontakt. Får nog göra som jellyfisherman och greppa lödkolven igen...

Är det ngn som har testat Bose Mobile On headset/hörlurarna? Funderar på att skicka efter ett par, men är inte hundra på ljudbilden.

Får faktiskt passa på att försvara in-ear lite här. Koss The Plug är väl i paritet med Porta Pro, jag har ett par av bägge. Tyvärr så "läcker" Porta Prolurarna nåt jävulskt så man stör omgivningen. The Plug har jag moddat om lite och kör med vanliga gula hörselskydd köpta på apoteket. Dom stänger ute massor med störande ljud och "läcker" inte en tiondel så mycket som Porta Pro. Kör iofs hellre med Sony Ericssons walkmanlurar för dom är enklare att sätta in. Lite lite sämre ljud än i The Plug men även dom stänger ute skitmycket ljud samt att dom inte läcker det minsta förutom vid 8/10 av ljudvolymen på en iPhone.
Håller dock med dig att fullsizelurar borde prestera bättre men i många fall pallar nog inte folk gå runt med en rymdhjälm på huvudet. Personligen föredrar jag smått och smidigt, då kanske man får tulla lite på kvalitén om man inte köper in-earlurar för 1500kr+.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 17:34
Ursprungligen av TFP:

Asså, jag förstår inte mig på er riktigt nu, eller odelsteken. Det är ju kåpor man vill ha för att stänga ute allt annat påverkande ljud. In-ear lurar gör ju inte det, och örat absorberar ljud precis som vanligt. Sen är det mycket lättare att skapa ett för högt ljudtryck som blir skadligt för öronen med i in-ear fallen. Jag har testat det mesta men måste ge samtliga in-ear betyget "en gammal, gammal farfar med keso i skägget" mot vad ett par full size lurar klarar av. Ta bara porta pro, dessa gudomliga lurar som kickar skiten ur allt som ngn försökt pressa in i mina öron. Ja ja, skiten man får med saknar allt vad bas heter och det är mäkta störande att som gjort en liten kontakt. Får nog göra som jellyfisherman och greppa lödkolven igen...

Är det ngn som har testat Bose Mobile On headset/hörlurarna? Funderar på att skicka efter ett par, men är inte hundra på ljudbilden.

Håller med om att kåpor är bäst, men hur många sådana hörlurar kan du snurra runt din iphone och lägga ner i fickan? Inga skulle jag tro, inte ens Koss Porta Pro kommer i närheten trots att de går att vika ihop. Dessutom blir jag lika irriterad varje gång man sitter i närheten av någon som har ett par Koss Porta Pro. Man hör ju allt de lyssnar på!!

Gällande in-ear har du nog provat fel lurar om du säger att de inte stänger ute ljud. Ta t.ex. Etymotic ER6i som jag använder, de isolerar ljudet otroligt bra och är dessutom väldigt små. Visst kan man höra vissa ljud runt omkring när musiken är låg eller mellan låtar, men det går inte jämföra med ett par vanliga snäckor där man hör allting runt omkring även mitt i låtar. Otroligt irriterande!

När du säger att man kan få hörselskador hör det väl lite ihop med sunt förnuft? Jag skulle aldrig ha så hög volym med mina in-ear lurar att jag tycker det är obekvämt etc. Dessutom krävs inte lika hög volym med in-ear lurar för att uppnå en behaglig nivå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-16 12:17

Kan hålla med om att jag inte tömt ut alternativen på in-ear och att de är överlägset smidigare att ha i fickan och åka på bussen, t-bana etc. Men mina öron gillar dom inte, så jag får fortsätta att se ut som ett ufo och sabba frillan och bjuda omgivningen på skön musik. Dock brukar jag ha modest volym som inte stör, har tinnitus sedan innan så jag försöker att inte bättra på den.

Vart kan man testa/köpa dessa Etymotic ER6i? Kan kanske vara värt ett försök. Får även testa att modda min the plugg med "hörselskydd" (de gula) som Ridell gjort. Kan vara en ide. De klistriga original blir inte bra enligt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 14:06
Ursprungligen av TFP:

Kan hålla med om att jag inte tömt ut alternativen på in-ear och att de är överlägset smidigare att ha i fickan och åka på bussen, t-bana etc. Men mina öron gillar dom inte, så jag får fortsätta att se ut som ett ufo och sabba frillan och bjuda omgivningen på skön musik. Dock brukar jag ha modest volym som inte stör, har tinnitus sedan innan så jag försöker att inte bättra på den.

Vart kan man testa/köpa dessa Etymotic ER6i? Kan kanske vara värt ett försök. Får även testa att modda min the plugg med "hörselskydd" (de gula) som Ridell gjort. Kan vara en ide. De klistriga original blir inte bra enligt mig.

Tror bara det är Dustin som har Etyomotic ER6i numera. Jag köpte mina från ebay för ca 600kr inkl. frakt (tullfritt) men de finns till bra pris även på www.discountheadphones.com. Jag läste lite reviews, främst på ilounge.com, och tyckte det var värt att testa. Hade då ett par Shure E2c som gav bra ljud men passformen var kass. Är helnöjd med mina!

Ursprungligen av odelsteken:

Tror bara det är Dustin som har Etyomotic ER6i numera. Jag köpte mina från ebay för ca 600kr inkl. frakt (tullfritt) men de finns till bra pris även på www.discountheadphones.com. Jag läste lite reviews, främst på ilounge.com, och tyckte det var värt att testa. Hade då ett par Shure E2c som gav bra ljud men passformen var kass. Är helnöjd med mina!

Låter intressant, mina E2c håller på att pajja totalt. Har du nån koll på vad frakten från Ultimate Buds blir till Sverige? Funderar på att köpa färdigmoddade därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-29 22:52
Ursprungligen av bstark:

Låter intressant, mina E2c håller på att pajja totalt. Har du nån koll på vad frakten från Ultimate Buds blir till Sverige? Funderar på att köpa färdigmoddade därifrån.

Fick tillbaka mina igår och frakten gick på $25 för USPS International Express. Kan tillägga att det blev tullfritt då de angav att värdet var $39.99.

Har inte hunnit testa än men arbetet de har gjort ser riktigt bra ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-20 15:32

hmm, snart e det ju den 25:e och dags att göra av med pengar igen. Var inne och kikade lite i macforums nya flaggbutik i nordstan. Den e sjukt stor (till vilken nytta?) men har ännu inte så stort sortiment. Dom hade endast Sennheiser inne tyvärr. Och ingen adapter, vilket de lovat att ha inne när jag ringde. Ja ja, filat ner mina plug nu iaf så att jag har ngt att lyssna med. smurfar in op www.discountheadphones.com nu och kollar läget. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-03-25 20:43

Snubblade precis över dessa: Sennheiser MM50 iP

"Integrated in-line microphone with convenient answer/end button"

Jetwash: Jag har också kollat in det headsetet, men det verkar inte som att återförsäljare har fått tag i några sådana ännu. Eller vet du någonstans man kan köpa det?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-03-27 15:38
Ursprungligen av Cookie_Meister:

Jetwash: Jag har också kollat in det headsetet, men det verkar inte som att återförsäljare har fått tag i några sådana ännu. Eller vet du någonstans man kan köpa det?

Jag har också frågat runt lite men inte fått några svar. Produkten är nog så pass ny så det är bara att avvakta. Har en polare som jobbar på en distributör av bl.a Sennheiser men han är på semester nu.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-04-17 14:04

Japp, har fått.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-21 01:12
Ursprungligen av FnuX:

Japp, har fått.

Beställde du ifrån dustinhome?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-04-21 10:28

Förvisso inte, köpte mina hos inLife på Sergels torg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-06 22:11

iPhone headset modifikation med Sennheiser CX300 = glad göteborgare

En väldigt duktig och vänlig människa på detta forumet som bor i Vänersborg som utbildar sig till lärare, hjälpte mig med detta han heter "joppz" på 99.se fixade dessa åt mig!

Kan säga att det här är så bra, nu har man nog världens bästa portabla och bästa hörlurar känns de som

såg nu att detta inte var en nyhet hehe

någon som vet om apples nya lurar kommer passa till iPhone?

Senast redigerat 2008-10-06 23:10
Bevaka tråden