Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar synkningen mellan iTunes o AppleTV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-08 21:18

Hej,

Överväger att skaffa mig en AppleTV - mest för att det verkar vara en enkelt o smidig liten sak att använda. En sak som jag undrar över dock är hur synkningen mellan iTunes o AppleTV funkar. Synkas allting? Har jag tillgaang till hela mitt iTunes bibliotek saa länge datorn är igaang - d.v.s synkas filmer o serier över vid behov om jag väljer att spela upp naat som inte finns lokalt paa appletvn för tillfället?

Johan

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-08 21:37

det finns två sätt.

1. din AppleTV fungerar som en ipod/iphone du har musik/film på din dator dessa kopieras till din AppleTV om du raderar i din dator så raderas de i AppleTV.

2. du streamar allt material du har inget på din AppleTV och din dator måste vara igång med itunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 09:10

Tackar!

3. Du slår på synkning mellan ditt iTunes-bibliotek och din Apple-TV och väljer bort allt material manuellt. Du får nu en synkning av informationen, men inte materialet. Precis som med streaming, men allt hamnar under "Mina filmer/Min musik" istf för att man scanna av ett delat bibliotek.
Kräver fortfarande att ditt iTunes-bibliotek är igång.

1
Bevaka tråden