Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningar (notes) funkar inte i 4th gen Nano

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sparade ett dokument som .txt unicode 8 och la in det i "Notes"-mappen på iPoden, men då visare den konstiga tecken i stället för vissa bokstäver. Provade unicode 16, då kraschade Nanon när jag försökte läsa dokumentet. Lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 07:43
Ursprungligen av Stefan Swales:

Sparade ett dokument som .txt unicode 8 och la in det i "Notes"-mappen på iPoden, men då visare den konstiga tecken i stället för vissa bokstäver. Provade unicode 16, då kraschade Nanon när jag försökte läsa dokumentet. Lösning?

Skriv in i texten vad det är för teckenuppsättning. Kolla dokumentationen på nätet!

Ursprungligen av bengtb:

Skriv in i texten vad det är för teckenuppsättning. Kolla dokumentationen på nätet!

Menar du typ första raden i dokumentet skriver jag "Unicode 16"? Funkar det? Det som står i dokumentationen till Nanon är att spara filen som .txt och bara lägga in den i "Notes"-mappen på nanon. Vet du om nån annan dokumentation? Vad ska jag i så fall söka på – jag har provat att söka på "iPod Nano Notes", men utan framgång.

EDIT: NÄ, det funkar inte. Fattar inte vad du menar.

Senast redigerat 2008-10-07 17:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 00:23
Ursprungligen av Stefan Swales:

Det som står i dokumentationen till Nanon är att

Fel dokumentation!
Jag menar Apples utvecklardokumentation om hur man skriver notes i iPod. Google är din vän!

Stoppa in detta som första rad i filerna så går det bra:

<?xml encoding="UTF-8"?>

/B

Ursprungligen av bengtb:

Fel dokumentation!
Jag menar Apples utvecklardokumentation om hur man skriver notes i iPod. Google är din vän!

Stoppa in detta som första rad i filerna så går det bra:

<?xml encoding="UTF-8"?>

/B

Åhå! Ska testa det.

Ursprungligen av bengtb:

Fel dokumentation!
Jag menar Apples utvecklardokumentation om hur man skriver notes i iPod. Google är din vän!

Stoppa in detta som första rad i filerna så går det bra:

<?xml encoding="UTF-8"?>

/B

Det funkar! Tack. Men bara typ en och en halv sida kommer med. Man får väl dela upp långa dokument i flera delar? Ok, tack ivf.

1
Bevaka tråden