Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken är den bästa "filhanteraren" till iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 12:07

Finns en hel del program nu som gör att man kan använda sin iPhone som ett trådlöst fickminne, e-bokläsare, bildvisare med mera. Vilka har ni testat och vilken är bäst?

Jag har hittat några som ser intressanta ut, men som jag inte testat själv än:

Det finns säkert fler och det blir ju lite slantar om man ska testa igenom alla (ni som har Jailbreakade telefoner kanske har testat dem gratis?). Därför tänkte jag att det kan vara värdefullt att få lite åsikter innan man shoppar loss

Googlade efter samma sak i dag. Air Sharing verkar vara populär, men jag tror att det till stor del beror på att den var gratis i början?
Finns det någon lösning som funkar med sladd eller krävs det WiFi?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 20:19
Ursprungligen av MagnusB:

Googlade efter samma sak i dag. Air Sharing verkar vara populär, men jag tror att det till stor del beror på att den var gratis i början?
Finns det någon lösning som funkar med sladd eller krävs det WiFi?

Som zappee säger så tror jag att det bara finns WiFi-lösningar.

Dessa program är ju väldigt lika på pappret så det jag är ute efter är lite erfarenheter av hur de fungerar i praktiken.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-12 20:11

Det är nog Wifi som gäller.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-12 20:25

Jag köpte Air Sharing när det va gratis och det har fungerat utmärkt, man ansluter det som en extern hårddisk via wifi... fungerar både med OSX och Windows. programmet kan sedan läsa en rad filtyper också så att lägger du in office filer, mp3, pdf eller liknande så kan du spela upp / läsa dom direkt inne i AirSharing.

Vill du veta någonting mer specifikt så fråga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 20:50
Ursprungligen av kainen:

Jag köpte Air Sharing när det va gratis och det har fungerat utmärkt, man ansluter det som en extern hårddisk via wifi... fungerar både med OSX och Windows. programmet kan sedan läsa en rad filtyper också så att lägger du in office filer, mp3, pdf eller liknande så kan du spela upp / läsa dom direkt inne i AirSharing.

Vill du veta någonting mer specifikt så fråga

Låter bra, tack för din input

Någon som testat andra alternativ?

  • Medlem
  • 2008-10-12 22:24

Jag använder DataCase för filöverföring över Wifi och PhoneView* för lagring av filer över sladd samt kopiering och backup av anteckningar mm

* Ecamm Network: PhoneView Add Notes to iPhone and iPod Touch - Backup to iPhone - Download Notes, Access SMS, Contacts, Call History

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 23:08

Airsharing är kanon

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-10-13 01:27

Har kört
* Air Sharing
* Files
* DataCase
* Folders
och några till, men Air Sharing är i mitt tycke överlägset bäst!

/Berndt

1
Bevaka tråden