Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera ikoner osv ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att sortera bättre på touchen?
Skulle vara fint att ha mappa upp så man har tex undermappar

dvs

Games
Apps
Settings

osv


nu är allt bara på samma o det ser ju för j*vla rörigt ut

Välkommen hit BraveStarr !
Ser att du skriver ditt första inlägg här på 99.se. Hoppas du ska trivas och både få svar på dina frågor och även kunna svara andra när det gäller sådant som du kan.

Är osäker på om jag förstår din fråga. Du menar att ordna undermappar för de olika programmen ? Nej, det kan väl inte vara möjligt. Om du vill sortera är det bara att trycka några sekunder på ett program (vilket som helst) så börjar alla program att darra och då kan du flytta runt dom på sidan eller ta över till en ny sida. Det går också att ta bort program helt genom den manövern och trycka på krysset. Du kan sortera programmen och ha tex spel på en sida och musikprogram på en sida osv. Men det här visste du kanske ? Förklara annars närmare vad du menar.

Hittade den här tråden; http://www.99.se/ipod-touch/231545-l-gga-filmer-i-mappar.html. Menar du att det inte går att sortera saker i mappar i iTunes innan det förs över till iPoden ? Men då menar du egentligen inte att "Sortera ikoner osv ?".

Hej, och tack!

Jo jag menar det som inte verkar vara möjligt.
Jag tycker det är alldeles för rörigt som det är. 4-5-6 sidor med spel och apps huller om buller.

skulle vilja sortera upp det så att man kan ha olika kategorier.
Sett att folk gjort så men dessa är jailbreakade.
Jailbreak känns inte bra.

Jag har fyllt de nio sidor som är möjliga på både min "gamla" iPod Touch och den nya iPod Touch G2. Det är ju en hel del program men jag har sorterat dom efter Spel, Musik, Rita osv på olika sidor. Tycker det är enkelt att hitta då. Annars kan man väl låta iTunes ladda ned alla program i bokstavsordning eftersom dom står i den ordningen i iTunes. Det är ingen fara att ta bort program som du kanske inte använder för tillfället (om dom bara är säkerhetskopierade till iTunes och du kan se dom där) för du bara ansluter och laddar ned dom igen. Om det skulle krångla med något enskilt program brukar jag ansluta iPoden, avmarkera programmet i programlistan (så det tas bort) och sedan ladda ned det igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 17:29
Ursprungligen av KaRo:

Det är ju en hel del program men jag har sorterat dom efter Spel, Musik, Rita osv på olika sidor.

Vad finns det för ritprogram?
Har sökt en del efter det utan resultat nämligen...

Det finns många program i App Store som gör att man kan rita, måla eller skriva. De innehåller lite olika funktioner men i princip kan man rita med fingret och sedan spara ned det till Bilder eller för att maila. Går att använda till tex rita på foton som man har i Bilder. Du kan ladda ned en karta på där du bor från Eniro och sedan rita ut hur man tar sig dit och posta till en besökare. Mycket praktiskt.

Brushes
ChalkBoard
ColourTilt
ColourTouch
DrawR
Etch A Sketch
FingerPaint
ISketchit
NetSketch
No.2
Note And Sketch
Paint
Scratch Away
Scribble
Sketches
Squiggles
Tilt A Sketch

Ja, jag har dom alla ! Det beror på att jag gillar att måla akvarell och ville pröva alla olika sätt att "skapa" på min iPod Touch. Jättekul !

Sök på "folders" i cydia.
Andra alternativet är ett jäkligt bra program som göra att du kna sortera upp dina grejer.

Ursprungligen av davidmh:

Sök på "folders" i cydia.
Andra alternativet är ett jäkligt bra program som göra att du kna sortera upp dina grejer.

Välkommen hit till 99.se du också davidmh ! Många newbies i den här tråden.;)

Skriv gärna vilket program du menar så vi inte behöver gissa.

Vilket är det andra alternativet `?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 21:24

Vilka av dessa program är gratis eller kostar runt 7kr?

Du kan kolla själv på AppShopper: iPhone App Deals and Discovery. Där kan du fylla i tex kategori Entertainment och sedan på Free så kan du ju gå igenom alla gratisprogrammen. Vet att bl a DrawR och Doodlelt är gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-26 19:13

Tack, den sidan är helt fantastisk!
Perfekt för att se när en applikation sjunkit i pris och ibland till och med blivit gratis. Jag gillar inte direkt så jättemycket att betala dyrt när man kan hitta det gratis istället

Instämmer. Dom ändrade inte priserna i början när AppStore kom men nu dumpas priserna och det kommer extraerbjudanden osv. Så det gäller som vanligt att är man aktiv och kollar så kan man få saker billigt.

1
Bevaka tråden