Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-Midi rekommendation?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver ett nytt midi (eftersom sista i:et i midi står för interface så skriver jag inte ut det ).

Finns rätt många att välja på:

Midiinterface - Svensk International Cyberstore

Jag vill ha ett med 2 - 4 midiportar, helst 4. Har ni några tips och rekommendationer?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-10-11 07:24

MOTU MICRO LITE - Svensk International Cyberstore

Skulle nog kört på den prisvärd och stabil (tror jag).. 5 in ut lite att växa i.

Själv sitter jag med ett gammalt yamha ux 256 som aldrig svikit mig!

emagic MT4 är också stabil. Tyvärr vet jag inte hur bra den fungerar under Vista (du angav inte operativ)

Ursprungligen av The Introvert:

emagic MT4 är också stabil. Tyvärr vet jag inte hur bra den fungerar under Vista (du angav inte operativ)

Sorry, jag kör XP Proffessional på den maskinen, IKKE Vista. IKKE!! (Percy Nilegårds röst från Torsk på Tallin)

Ursprungligen av MatteusNova:

Sorry, jag kör XP Proffessional på den maskinen, IKKE Vista. IKKE!! (Percy Nilegårds röst från Torsk på Tallin)

Ja, men då är det ju grönt! Den fungerar utmärkt under XP Pro

Jag har just börjat använda dar303's gamla Edirol UM-4, känns klockrent.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-10-12 07:44

ESI ROMI/O II - Svensk International Cyberstore

Om du har usb över så kan det ju funka med två sånna. Kanske blir konflikter...
Men alla som följer standard och inte kräver drivare bör funger likvärdigt med stabilitet och midi latecy!

Uj, det låter ju mycket mer avancerat när man skriver ut antal kanaler istället för antal portar...

Det är säkert helt ok, bara det stöder ditt OS.
Betalade ett par hundra mindre än så för ett gammal Midiman 4x4, fast det var kanske 99rabatt på det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 16:49

Det är ju Roland!

Just därför jag frågar, Rolle har ju varit en kär vän i andra sammanhang, eller liknande eftersom det är fråga om musik.

1
Bevaka tråden