Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort för mjukvarusynth med låg latency?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orust
  • 2008-10-17 00:03

Hej!

Jag planerar att införskaffa mig Korg Legacy paketet med ms20 controller.
Sitter nu på en ny fräsch PC men saknar dock ljudkort, och behöver lite vägledning i denna stora, mörka (och dyra) djungel.

Spelar bara synth för skoj skull, spelar gärna med i låtar och tabbar osv.. därför är det viktigt med låg latency men inte fullt lika viktigt med ljudkvaliten, men ett bra ljud är aldrig fel.

Antar att internt ljudkort är billigast för prestandan, men har även en en IBM R52
1,8GHZ 1GB ram http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-58833 som hade varit roligt att kunna använda den till.

Hur bra är det med USB ljud kort? Blir det mycket dyrare för den prestandan jag vill ha för att klara mina önskemål?
Hoppas att ni skulle kunna komma med några rekomendationer!

Har kikat lite på M-Audio Audiophile 2496, är det okej tror ni? (I det stationära fallet)

Tack på förhand!
/Menk

Senast redigerat 2008-10-17 01:08
  • Medlem
  • 2008-10-18 12:42

Du kan ju prova med ASIO4ALL - Universal ASIO Driver till en början.
Så kan du testa om den latencyn du får ut med det inbyggda räcker...är ju gratis

Annars så ja, klart du ska ha ett PCI-kort, sen är det kanske inte jätteviktigt exakt vilket, men visst, M-Audios PCI-kort har ju gjort lång och trogen tjänst.

1
Bevaka tråden