Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta kamera till macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 22:27

Jag har en Canon 400d som jag försöker ansluta till Adobe Bridge/Photo Downloader. Tidigare har detta funkat klockrent men helt plötsligt tuggar programmet på tomgång och visar information om att den "väntar på enheten". Försöker överföra 650 mb raw-bilder via usb till en Macbook 2,1 ghz. Har även försökt med Apple´s program Bildinsamling med samma resultat. Har ominstallerat Bridge utan resultat. Kan man slänga några plist el pref-filer någonstans? Pluggar jag in kameran i den stationära igloben funkar det(än så länge får man väl tillägga) Tips någon?

Senast redigerat 2008-10-21 09:33

1 Fel på kabeln/glappkontakt? Prova med en annan kabel (eller kortläsare) och låt bli att nudda datorn under överladdningen.

2 Funkar det i ett annat användarkonto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 09:07

Tack Johan! Det funkar med ett annat användarkonto. Frågan är då hur man fixar till så att det funkar i mitt ordinarie konto. Kan man slänga några inställningar någonstans tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 11:27

Nu löste jag det genom att helt enkelt återställa inställningarna i Bridge. Vid uppstart av programmet tryckte jag på alt-tangenten och i dialogrutan valde jag att återställa till grundinställningarna. Sköönt att slippa kortläsare.

Kortläsare har ett plus. Man glömmer inte kamera i datorn påslagen. Så att batteriet är tomt när man skall ha den...

Själv notorisk glömmare....

  • Medlem
  • 2008-10-25 11:53

Goflorp har rätt i det han säger. Själv älskar jag att min Dell UltraSharp 2408WFP har inbyggd kortläsare, det är riktigt smidigt.

1
Bevaka tråden