Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Välkommen hit Everest77 ! Ser att du är en ny medlem. Hoppas du ska trivas här och både kan få bra svar på dina frågor och kunna informera andra ang sådant som du är bra på.:)

Det där verkar funka smidigt. Nu återstår bara frågan om det kom fram till mottagaren också men det är säkert inga problem. 2.90 per mms kan man väl ta, sä väldigt ofta skickar man inte men ibland är det viktigt. Som just nu. Så tack.

Swirly är GRYMT och ett av de få program jag är redo att betala för.. Även om Apple skulle släppa en egen MMS-app någon månad senare. Om det kommer i app-store är det ingen som vet. på:
FAQ - SwirlyMMS

Går att läsa:
Q: Is SwirlyMMS available on iPhone 3G through App Store?
A: No, it is not. At least not yet... We have submitted a couple of feature requests to Apple via Bug Reporter, which addresses technical obstacles that currently prohibits us from an App Store release. Time will tell if our voices were heard."

Men svensken verkar iaf ha kommit en bit i 2.x-portningen nu!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-09-19 01:34

Nu finns ju MMS till 2.0 via cydia, swirlymms 1.2.
har lagt in det och aktiverat mms hos telia igen men tror inte det gått igenom än riktigt, får fel när jag ska skicka mms, ska vänta å se om det är för att jag inte aktiverats hos telia än.

"Failed to send mms
Possible incorrect mmsc setting.
unexpected http response,
"application/vnd.wap.mms-message" missing"

så säger den åt mig...

Ursprungligen av Mockan:

Nu finns ju MMS till 2.0 via cydia, swirlymms 1.2.
har lagt in det och aktiverat mms hos telia igen men tror inte det gått igenom än riktigt, får fel när jag ska skicka mms, ska vänta å se om det är för att jag inte aktiverats hos telia än.

"Failed to send mms
Possible incorrect mmsc setting.
unexpected http response,
"application/vnd.wap.mms-message" missing"

så säger den åt mig...

Ta det där i SwirlyMMS-tråden i Programsektionen för iPhones här på forumet.

äntligen Swirly!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-09-20 19:38

Nu har dom flesta programmen som man saknade tidigare kommit, och nu när mms kommit så tycker jag att iphonen tagit ett stort steg mot "komplett"

Ursprungligen av Mockan:

Nu har dom flesta programmen som man saknade tidigare kommit, och nu när mms kommit så tycker jag att iphonen tagit ett stort steg mot "komplett"

Ja, fast MMS är ju inte direkt apples förtjänst

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 20:55

Ääh va 17 nu har jag vart utan MMS i månader och när jag äntligen fått det igen så är det ingen som skickar nått eftersom alla tror att jag ändå inte kan ta emot...

Vet inte om det tatts upp i tråden, orkar inte läsa hela. Men jag fick MMS härom igårdagen, som va ett sms med en enkel kod. Så jag gick bara in i safari med iphonen och tryckte in koden. Kunde se bilden och texten nästan som vanligt. Brukar inte få MMS så jag har ingen anledning till att whina om att det skulle vara osmidigt. Ville bara få ut min visdom...! mohaha

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-23 00:29

Jag jailbreakade min Grekland-importerade iPhone 3G igår och la in SwirlyMMS. Fungerar klockrent! Sitter och funderar på varför jag inte gjorde det direkt jag kom hem, finns det egentligen några nackdelar?

Ursprungligen av CEk:

Jag jailbreakade min Grekland-importerade iPhone 3G igår och la in SwirlyMMS. Fungerar klockrent! Sitter och funderar på varför jag inte gjorde det direkt jag kom hem, finns det egentligen några nackdelar?

Nej.

......

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 18:24
Ursprungligen av CEk:

Jag jailbreakade min Grekland-importerade iPhone 3G igår och la in SwirlyMMS. Fungerar klockrent! Sitter och funderar på varför jag inte gjorde det direkt jag kom hem, finns det egentligen några nackdelar?

Den blir ostabilare.

Ursprungligen av zappee:

Den blir ostabilare.

Av SwirlyMMS?
På vilket sätt? Beskriv problemet mer exakt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 18:32
Ursprungligen av theplague:

Av SwirlyMMS?
På vilket sätt? Beskriv problemet mer exakt.

Jag antog att han syftade på Jailbreaking.

Ursprungligen av zappee:

Jag antog att han syftade på Jailbreaking.

Den blir inte instabilare av jailbreaking, det beror helt på vad du sedan lägger in på den.
Jailbreaking innebär bara att du öppnar upp åtkomsten av iPhonens filsystem, sedan beror ju stabiliteten precis på vad du gör i detta filsystem.
Det finns tom exempel på funktioner som förbättrar och snabbar på funktionerna, ta tex App Boost som finns i IntelliScreen. Den snabbar på iPhonen avsevärt - laddar kontakter, sms och program - jämfört med att inte ha den aktiverad.
Nu har jag den inte aktiverad då denna funktion förhindra användande av teman i apps.

Nu hamnade vi på ett sidospår och jag fortsätter gärna diskussionen i en Jailbreakingtråd, men att iPhonen skulle bli instabilare av bara en jailbreak känns halvt taget ur luften.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 19:23
Ursprungligen av theplague:

Den blir inte instabilare av jailbreaking, det beror helt på vad du sedan lägger in på den.
Jailbreaking innebär bara att du öppnar upp åtkomsten av iPhonens filsystem, sedan beror ju stabiliteten precis på vad du gör i detta filsystem.
Det finns tom exempel på funktioner som förbättrar och snabbar på funktionerna, ta tex App Boost som finns i IntelliScreen. Den snabbar på iPhonen avsevärt - laddar kontakter, sms och program - jämfört med att inte ha den aktiverad.
Nu har jag den inte aktiverad då denna funktion förhindra användande av teman i apps.

Nu hamnade vi på ett sidospår och jag fortsätter gärna diskussionen i en Jailbreakingtråd, men att iPhonen skulle bli instabilare av bara en jailbreak känns halvt taget ur luften.

Jag menade givetvis inte av själva jailbreakningen utan utav det man pillar och ändrar och lägger in som vanligtvis är blockat av en anledning. Nu blev det off topice, sorry

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-31 20:53

Varför är det ej folk som använder EMS längre ? Jo för att MMS kom. Nu har Apple iom iphone gått vidare och kör email i mobilen som det nya sätter att skicka media, billigare, bättre dessutom. Ge det 1 år så kommer andra mobiloperatörer ha fullt eposthantering i mobilerna.

Fattar inte varför folk klagar på MMS, som många skriver så har jag kanske fått ett 10 tal mms genom åren och mestadels vart reklam från den operatör..

Men den här diskussionen om MMS håller ju på att urarta helt. Uppenbarligen är det väldigt olika hur folk använder MMS. Några använder det inte alls och saknar det därför inte i iPhone. Andra använder det ofta och saknar det väldigt mycket.

Det är väl inte så konstigt? Jag saknar t.ex. inte alls möjligheten att köra ruttna Java-midlets i min iPhone, eftersom jag inte har haft glädje av nån av de jag haft tidigare, till andra mobiltelefoner. Inte heller saknar jag möjligheten till Exchange-synk, men det är det ju tydligen andra som gjort, eftersom Apple nu byggt in det i FW 2.0.

Att MMS skulle gå att ersätta helt med e-post är ju en sanning med modifikation. Jag har e-post i min iPhone, så klart, men jag har inte ställt in den på att kolla min post automatiskt och plinga till varje gång jag har ny mail. Varför? För att jag får så mycket mail att telefonen skulle plinga stup i kvarten, oavsett om den nya posten är ett till spammail eller om det är ett viktigt mail.

Om MMS går att ersätta med e-post gör ju SMS det också - till och med ännu bättre - trots detta har Apple valt att behålla SMS i iPhone. Varför då?

Det är väl bara att lägga ner MMS-diskussionen och inse att vi är olika. Jag hör till dem som hoppas (och tror) att Apple kommer att bygga in MMS-funktionalitet i SMS-appen. Och gör de inte det så får vi väl vackert vänta på att Swirly-killarna bygger klart sin app för 2.0. Den funkade nämligen riktigt bra till 1.1.4.

  • Medlem
  • 2008-08-01 11:34
Ursprungligen av MungoBBQ:

Det är väl bara att lägga ner MMS-diskussionen och inse att vi är olika.

Alla diskussioner syftar inte till att utse en segrare. Diskussioner kan ha ett värde i sig. Om alla tänkte innan de postade skulle debatten bli bättre.

Ursprungligen av Baron:

Alla diskussioner syftar inte till att utse en segrare. Diskussioner kan ha ett värde i sig. Om alla tänkte innan de postade skulle debatten bli bättre.

Nej diskussioner behöver inte bli elitistiska och det gäller alla.

Instämmer helt med dig MungoBBQ.

Det blir dessutom otroligt lite vetenskap när man antingen säger att man aldrig använder MMS och inte vet någon i sin bekantskapskrets som gör detta eller att man ofta använder MMS och känner massor runt omkring som gör detsamma. Detta blir som om sanningen ligger i den lilla sfär som är runt omkring en. Om man hade mer statistisk eller vetenskapliga studier kring hur ofta människor använder sig av MMS i sin vardag - ja då hade det varit mer relevant, men dessa ser man sällan, eller aldrig.

Diskussionen blir oftast snäv och man tittar inte längre än till sina egna behov.

Jag har själv tyckt det känns oviktigt samt att det är ett förlegat protokoll men jag måste ändå böja mig för att det finns många förlegade protokoll idag som ändå används eftersom dessa blivit en "folklig" standard.

Att föra en diskussion varför Apple valt att inte lägga in MMS eller andra funktioner känns mer intressant - även om det enbart är hypoteser.

Bevaka tråden