Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Boot Camp 2.1 Update släppt, 2008-04-24

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 08:19

This update addresses issues and improves compatibility with Microsoft Windows XP and Microsoft Windows Vista running on a Mac computer using Boot Camp. It is highly recommended for all Boot Camp users.

Important: Installation of Boot Camp 2.1 is required before installing Windows XP Service Pack 3 (SP3)

Finns att ladda ned här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 17:54

Jag drog ner den, ny drivrutin för Bluetooth installerades, inget mer vad jag märkte. MBP 3,1 Leopard. Jag pluggade under tiden och märkte nog inte allt, så något mer var det säkert, för det tog lite tid att installera.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-26 19:30

kan inte installera alls.. kör XP..den föreslår att man ska hämta manuellt men inte ens via den vägen går det att installera. nån med samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 10:33
Ursprungligen av what:

kan inte installera alls.. kör XP..den föreslår att man ska hämta manuellt men inte ens via den vägen går det att installera. nån med samma problem?

Dubbelklickar på BCUpdateXP, får timglas några sekunder, sedan händer ingenting.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2008-04-27 19:44

Det är VÄLDIGT många som har problem med denna. Apples erfarenhet av windows app är ju, hmm begränsat.

När jag dubbelklickar på installfilen så tuggar den en stund, sedan dör processen. Packar jag upp arkivet och kör filen direkt så säger den att jag har fel version.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-29 16:28

japp då är vi flera med samma problem..

  • Oregistrerad
  • 2008-04-30 20:41

Finns flera ton av trådar redan på support.apple.com och på macrumors forum

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-30 22:52
Ursprungligen av studiox:

Finns flera ton av trådar redan på support.apple.com och på macrumors forum

Då löser det sig väl vad det lider!

Vänligen, Ylan

www.ylan.nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 20:53

Det är tydligen nån slags språkbugg. Fick det inte heller att funka först, men när jag bytte till engelska i systemet gick det bra att installera.
Så här kan man göra: avinstallera Boot Camp-applikationen, byt språk till English (United States) i "Regional and Language Options" i Control Panel, starta om, installera om Boot Camp från Leopard-skivan, kör Apple Software Update... et voilà: 2.1.

Och nu funkar äntligen fn+Backspace som Delete på min MacBook. Yay!

Ursprungligen av Astro:

Och nu funkar äntligen fn+Backspace som Delete på min MacBook. Yay!

Har fungerat ett bra tag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 22:59
Ursprungligen av hansfilipelo:

Har fungerat ett bra tag...

Nej min fn+Backspace har inte fungerat tidigare.

Hej, jag är en switcher och kan PC bättre än Mac. Men jobbar på att glömma,,;)

Så här gjorde jag för att få in Boot Camp 2.1 på XP

1. Öppna windows klienten.
2. Ladda ner intallern från Apple - Support - Downloads - Boot Camp Update 2.1 for Windows XP
och spara den på skrivbordet.
3. Gå till Startmenyn tryck på Kör, skriv in: regedit
4. Tryck på Ctrl+F skriv in exakt: boot camp-tjänster
5. I foldern hittar du filen: languages
6. Klika på languages
7. Klicka i: decimal
8. Skriv in: 1033
9. Stäng fönstret
10. Kör igång installern

Hoppas att det även funkar för er:)

/B

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 13:28
Ursprungligen av Basilard:

4. Tryck på Ctrl+F skriv in exakt: boot camp-tjänster

"tjänster" antar väl att du har ett svenskt XP.
Tänkte man kunde påpeka det bara

Ursprungligen av savv3:

"tjänster" antar väl att du har ett svenskt XP.
Tänkte man kunde påpeka det bara

Inte riktig.. jag förmodar att de flesta i detta land har ett svensk keyboard. (finns väl vissa undantag). Det har att göra med vilken regional språkinställning du har lokalt på burken. Dvs var än din licens kommer ifrån är sekundärt.

Alltså alla som kör XP med ett fullt fungerade svenskt keyboard har language 41d, vare sig XP licensen är svensk eller engelsk.

Tänkte att jag skulle bespara er den tid jag la ner på det hela, jag satt nämligen först och sökte efter "boot camp-services" ett bra tag.

Detta fel gäller bara oss som inte har ENG/ENG region inställningen, har du ENG/SWE eller SWE/SWE så gör du som jag föreslog. Det skall funka, har kört det på två burkar nu.
Så när du laddar ner installern så crashar den vid installtion eftersom Mac inte förutsåg i BC 2.1 att vi använder oss av flera språk/keyboards än engelska i världen.

Givetvis skall/kan man ändra tillbaka språk inställningen efter uppdateringen via kontrollpanelen. Men se till att få in SP3 oxå.

Trevlig helg
B

1
Bevaka tråden