Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om Mac och mediavärlden idag.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett argt inlägg i debatten om Mac vs. Windows-PC i mediavärlden och hur pengar som slösas bort i onödan.

Tidningsliv

Roligt om fler företag inser att deras gamla beslut om att spara pengar faktiskt innebar ökade kostander och att man förhoppningsvis lägger stoltheten på hyllan.

Intressant läsning även fast jag inte jobbar i tidningsbranschen.

Det roliga är ju att många skolor har kommit fram till samma sak och börjar köpa Mac till både elever och lärare (och förvaltningen för att nämna Göteborg som exempel). Mest för att någon för första gången "har räknat på det". Det intressanta i sammanhanget angående skolor, är att det fortfarande finns remissinstanser som räknar på något annat (okänt) sätt och hävdar motsatsen. Diskussionen slutar oftast vid "PC:n har lägre inköpspris, det räcker för oss"

  • Medlem
  • 2008-10-27 13:20

(Länk till själva inlägget, för arkivbehov: Här.)

Det var ju en ganska bra artikel, tycker jag. Det är bara en blogg och den verkar lite slarvigt skriven, men tonen är förtroendeingivande och argumenten framstår som underbyggda. Ett slagträ som kan bli bra att ha nästa gång plattformskriget blossar upp, under någon frostig vintereftermiddag.

Jag kan själv fortfarande inte avgöra om jag är förblindad jobsevangelist eller bara inte faller till föga för Fönster-förnedringen.

1
Bevaka tråden