Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MBP - kopiera data från gamla burken. Bra eller dåligt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-24 20:51

När jag byter dator brukar jag göra så här:

Startar upp den nya, någonstans under installationen brukar den fråga om jag vill kopiera data från en tidigare Mac. Där brukar jag svara ja, koppla ihop den gamla med den nya via FW så kopieras min hemmamapp och mina program över.

Det funkar ju klockrent, alla program jag har och alla personliga data följer med och det är bara att tuta och köra.

Min undran nu, finns det någon nackdel med att göra på det sättet? Följer det med en massa gammal skit som slöar ned systemet möjligen?

Min nuvarande MBP C2D 2,33 med 2GB RAM från för ett par år sen fungerar ju fint men jag ska väl inte påstå att jag någonsin upplevt den som svindlande snabb. Har ibland funderat på om den skulle vara snabbare om jag gjorde en ren installation och lade in alla program på nytt. Men det är ju så himla mycket jobb...

Någon som har koll på detta? Min nya burk bör landa hos mig på måndag om UPS sköter sig.

Undrar
Hasse

Personligen tycker jag det är något av det fräschaste man kan göra, att börja på en ny kula i OSX. Jag var nära på att uppdatera mig från samma som din dator för inte så länge sedan, men hade tillslut inte råd. Då gjorde jag en ren installation istället, och det gladde mig nästan lika mycket. Som att jogga en vecka och sedan ta ett bubbelbad.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-29 10:54
Ursprungligen av martin_stenmark:

Personligen tycker jag det är något av det fräschaste man kan göra, att börja på en ny kula i OSX. Jag var nära på att uppdatera mig från samma som din dator för inte så länge sedan, men hade tillslut inte råd. Då gjorde jag en ren installation istället, och det gladde mig nästan lika mycket. Som att jogga en vecka och sedan ta ett bubbelbad.

Ja alla har vi olika saker som muntrar upp:)
Jag har ingen koll på sånt här, men kopierar man över temp-filer o sånt me eller när man gör sånt? För i sådana fall måste de ju löna sig o göra en ren installation igen liksom. bara för o slippa allt sånt?!

1
Bevaka tråden