Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiera iTunes säkerhetskopia?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-01 10:13

Jag synkar min ipod touch mot min pc för allt utom kalendern som jag synkar mot min powerbook. Tänkte att det kanske vore bra att göra en säkerhetskopia av iTunes restorefile(s) om man vill ha backupen mot touchen på två ställen. Men VAR hittar jag denna? Har letat under itunes i application data men där hittar jag bara 2.1 updaten och lite annat krafs som inte verkar vara programmen jag installerat i touchen i allafall. Musik och filmer har jag på andra ställen men det är främst inställningar + program som vore käckt att hitta.

Vet inte hur man gör på PC.
Själv har jag säkerhetskopierat alla mina program och min musik på DVD-skivor.
Sedan går jag alltid in och kollar på Purchase History under mitt konto på iTunes för att se att alla program finns registrerade.
När det gäller att spara saker finns det så många olika varianter och det finns en hel del diskussioner om det här på 99.se. Oftast gäller det iof för Mac.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-01 12:12

Var hittar du programmen på macen då, eller gör du det manuellt via iTunes på något sätt?

I min pc i XP har jag programmen till min ipod touch där jag har min musik men i en underfolder kallad Mobile Applications.

Alltså för min installering i foldern under Mina dokument/Min musik/iTunes/Mobile Applications . Där läggs alla köpta program till ipoden av itunes och uppdateras när jag uppdaterar programmen. Den äldre versionen läggs av itunes i papperskorgen.

Var det detta du letade efter?

Senast redigerat 2008-11-01 12:40
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-01 12:31
Ursprungligen av pepparkaka:

I min pc i XP har jag programmen till min ipod touch där jag har min musik men i en underfolder kallad Mobile Applications.

Alltså i foldern under Mina dokument/Min musik/iTunes/Mobile Applications . Där läggs alla köpta program till ipoden av itunes och uppdateras när jag uppdaterar programmen. Den äldre versionen läggs av itunes i papperskorgen.

Var det detta du letade efter?

Ah tack, jag har en annan mapp för min musik (den kan man ju välja i iTunes) men program och själva xml bibliotekfilen hamnar tydligen i mina dokument/min musik ändå.

Var prexis det jag letade efter

På Mac går man in i Huset ➽ Min Musik ➽ iTunes ➽ Mobile Applications.
Nästan samma alltså.

1
Bevaka tråden