Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sync mellan Iphone iCal 1 timme fel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

När jag skriver in mina aktiviteter i iCal eller Iphone så läggs de upp rätt där jag för in dem men när man sedan synkar och kollar i iCal på macen så ligger de 1 timme fel, så man ändrar och synkar med Iphone och så vipps så ligger aktiviteten 1 timme fel i Iphone.

Hoppas ni fattar. Vad är det för fel??
Iphone 1.1.4
Mac 10.5.3

Har du samma tidszon på datorn och din iPhone?

Ojoj, ja det var så enkelt!
Fixat!

Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-02 20:54

Hade samma problem trots att jag hade samma tidszon inställd på både macen och iphonen. Det började först när vi gick över till vintertid, och verkar således ha någonting att göra med detta. Efter lite googlande, funderande och en hel del trixande så löste jag det hela genom att avaktivera tidszonstöd *både* i iCal (inställningar/avancerat) och i iPhone (Inställningar/Epost, kontakter, kalendrar/tidszonstöd). Vad jag antar sker är att både iCal och kalendern i iPhone då görs helt oberoende av tidszon och eventuell vinter och sommartid. Oerhört skönt att få bukt med detta irriterande lilla problem..

Jag hade också det problemet men jag såg till att ha samma tidzon (Stockholm) i både iPhone och iCal så löste det sig. I iPhonen stod det GMT+2 (tror jag) och visades allt 1h senare i iPhone. Bytte till Stockholm så blev allt som vanligt igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-02 22:34
Ursprungligen av Rickard A:

Jag hade också det problemet men jag såg till att ha samma tidzon (Stockholm) i både iPhone och iCal så löste det sig. I iPhonen stod det GMT+2 (tror jag) och visades allt 1h senare i iPhone. Bytte till Stockholm så blev allt som vanligt igen.

Det skall vara GMT+1. Jag avaktiverade tidszonsstödet i iPhone, men lät det vara kvar i iCal, funkar bra.

1
Bevaka tråden