Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-03 11:53

jac: tack för seriöst svar. men du förstod poängen eller hur?
bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 13:07

Läste på apecode.com, där man tidigare kunde spåra alla Apples sändningar, att de som har NL DISTRIBUTION CENTER som leveransmetod kan spåra sina paket på följande sida:
https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp

Region : EUROPE
Tracking REF : 80XXXXXXXX
Customer REF : apple

Funkar inte för mig men min har precis skickats.

Fick min för över en vecka sedan.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-11-03 14:58
Ursprungligen av Yarmightypirate:

Fick min för över en vecka sedan.

Trevligt. Men väldigt intentsägande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 15:03
Ursprungligen av Yarmightypirate:

Fick min för över en vecka sedan.

Härligt, och välkommen som medlem på 99.se!

Vore trevligt om du kunde delge dina intryck efter en veckas användning och gärna kasta upp lite bilder också.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-03 15:18

nu sitter jag här på mion, kommer bli mycket nytt å lära för mig nu (=
ska börja kolla på data nu dock synd att jag börjar 16.00 /=

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 19:01

Jag blir ju så fundersam. Nu står det "Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum", och det beräknade datumet är idag? Ingen leverans har jag då fått. Sedan så har det dykt upp ett trackingnummer som är det samma som "vårt leverensreferensnummer" som stått där i ett bra tag. Fungerar varken på UPS eller TNT. Börjar bli lite småless på väntan faktiskt.

Ursprungligen av zAjben:

Jag blir ju så fundersam. Nu står det "Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum", och det beräknade datumet är idag? Ingen leverans har jag då fått. Sedan så har det dykt upp ett trackingnummer som är det samma som "vårt leverensreferensnummer" som stått där i ett bra tag. Fungerar varken på UPS eller TNT. Börjar bli lite småless på väntan faktiskt.

Antar att du läste mitt inlägg till dig tidigare idag. Men samma råd igen, ring Apple så hjälper de dig nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 07:28
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Antar att du läste mitt inlägg till dig tidigare idag. Men samma råd igen, ring Apple så hjälper de dig nog.

Det gjorde jag, och Apple har jag pratat med. De hade dock ingen aning. Nu har jag fått ett trackingnummer. Paketet är försenat och är i Tyskland. Kan man tänka sig att det kan komma imorgon?

BOERNIG,
DE 04/11/2008 2:18 EXPORTSKANNING
04/11/2008 0:08 ANKOMSTSKANNING
EINDHOVEN, BEST,
NL 03/11/2008 22:15 AVGÅNGSSKANNING
03/11/2008 20:25 URSPRUNGSSKANNING

Du lär ju kunna få din dator imorgon är min gissning. Igår var min i Tyskland och idag bör den levereras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 08:22

ooh min är också ute för leverans. nån som har koll på ups utkörningstider? är det mellan 9-5?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-04 09:21

Fick min i fredags och UPS ringer ju på morgonen för att se om du är hemma en viss tid. Tyckte det var bra med tanke på att jag hört att de inte har telefon i bilen. Runt 9 på morgonen ringde dem, så ni vet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 09:30
Ursprungligen av xsajt:

Fick min i fredags och UPS ringer ju på morgonen för att se om du är hemma en viss tid. Tyckte det var bra med tanke på att jag hört att de inte har telefon i bilen. Runt 9 på morgonen ringde dem, så ni vet!

Aldrig någonsin hänt mig med UPS. Varken när jag beställt från applestore eller andra leveranser. Har tagit emot säkert 15 ups-paket senaste åren. Kanske är lite olika beroende på var man bor? Själv bor jag i stockholm så antar att dom är lite mer måna att checka att folk är hemma om dom ska köra fem mil på landsbygden för en leverans än om dom kör en rutt inne i stan.

Ursprungligen av snigel1:

Aldrig någonsin hänt mig med UPS. Varken när jag beställt från applestore eller andra leveranser. Har tagit emot säkert 15 ups-paket senaste åren. Kanske är lite olika beroende på var man bor? Själv bor jag i stockholm så antar att dom är lite mer måna att checka att folk är hemma om dom ska köra fem mil på landsbygden för en leverans än om dom kör en rutt inne i stan.

De ringde mig kl 8 men hann inte svara. Fattade först i efterhand att det var UPS. Rätt bra!

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-11-04 10:41

Min ska bli levererad idag. Inget telefonsamtal än så länge. Men min tidigare erfarenhet av UPS är att de aldrig ringt innan en leverans. Har beställt prylar både i Stockholm och till "landsbyggd" utanför Malmö.

Åhh jag vill ha min nu (: Beställde 2.53an med 7200rpm i fredes. Blir min första mac! Hoppas den kommer innan den 15 november för åker nog upp till sthlm då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-04 11:25

Provade att ringa Apple, men det var ju helt värdelöst.
Frågade varför det står på ordersidan:
"Skickades den: Nov 1, 2008"
"Det kan ta upp till 24 timmar innan leveransinformationen uppdaterats på våra budfirmors webbplatser"
när man sedan klickar på "Spåra leveransen" så finns det inga ytterligare uppgifter där, det står bara:
"På väg till mållandet" och
"Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort"

Det där med 24 timmar verkar inte stämma.
Genius: -"Jo, du har beställt med en annan hårddisk än standard"
Jag -"Men den är ju redan skickad, det är ju inte bytet av hårddisk som gör att det går långsamt i Holland"
Genius: -"bla bla bla, mera värdelös info, bla bla bla"
Jag: -"Tack o hej"

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-11-04 11:46

Kommer det med iWork demo och annat man inte vill ha? Är det lika bra att blåsa rent MBP:en det första man gör?

Ursprungligen av Okkido:

Kommer det med iWork demo och annat man inte vill ha? Är det lika bra att blåsa rent MBP:en det första man gör?

Nä, men ilife. Jag blåste systemet och la in på nytt utan alla språktillägg och skrivardrivisar osv... Sparar rätt mkt utrymme på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 12:09

baaah kom igen nu UPS. Kan inte stå på balkongen som ett nervvrak hela dagen, behöver jobba lite också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 14:04

där kom den!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-04 14:40

Av en händelse står jag i köket (en våning ovanför ytterdörren) och gör mig en lunch. Tittar ut och ser UPS står utanför på garageuppfarten med bilen och hunden börjar skälla. När jag går ner för att möta upp han vid dörren så är bilen och UPS killen inte kvar. Han åkte iväg!

Han ringde inte ens på! Springer ut och kollar brevlådan, inte ens en note har han lämnat efter sig! Vad i helsike är det här? Ledig från jobbet dessutom och via deras kundtjänst får man bara snorkiga ironiska svar tillbaka.

Ursprungligen av Richard T:

Av en händelse står jag i köket (en våning ovanför ytterdörren) och gör mig en lunch. Tittar ut och ser UPS står utanför på garageuppfarten med bilen och hunden börjar skälla. När jag går ner för att möta upp han vid dörren så är bilen och UPS killen inte kvar. Han åkte iväg!

Han ringde inte ens på! Springer ut och kollar brevlådan, inte ens en note har han lämnat efter sig! Vad i helsike är det här? Ledig från jobbet dessutom och via deras kundtjänst får man bara snorkiga ironiska svar tillbaka.

UPS tar det hela till nya höjder.

Kan ingen ansvarig på Apple ta till sig kritiken om UPS.
Maken till inkompetent skitbolag har jag aldrig skådat i hela mitt liv.
De gör ju fel, fel, fel och åter fel. Dummar sig och klarar inte av nåt.

Jag har själv stått svettiga sommardagar med tryckande hetta i deras äckliga kontor, lyssnat på flugornas surr och sett hur personalen bara sitter apatisk och inte bryr sig.
Ingen bryr sig på det bolaget.

Så, Apple, BYT paketleverantör. Snabbt.

Jag har slutat handla på AppleStore för UPS skull.
Jag KAN inte ta ledigt från jobbet i en eller två dagar för att jag väntar på att en iPod eller ett par lurar eller en dator skall komma.

Om de sedan inte ens orkar bry sig om att knacka på, vad skall man då göra?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-11-04 14:44

Där kom min!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-04 14:56

Grattis till de som fått den idag.

Beklagar Richards UPS-upplevelse, det är ju pga av sådant man är så intresserad av när de kommer så man kan möta dem utanför ytterdörren.

Verkar vara ett lotteri hur lång leveranstid det är, allt mellan 7 till 25 dagar, spelar ingen roll om det är standardkonf. eller customized.

Jag tror att de borde dra ner på "Röka-på"-pauserna där nere i Holland ...

Ursprungligen av Okkido:

Där kom min!

När la du din order?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-11-04 15:05

SoundDesign, 18 okt. Men med 4gb minne.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-11-04 15:06

Jag beställde en Macbook till min flickvän sent på söndagkvällen. Den ska komma imorgon. Så det är väldigt snabb leveranstid där.

min beställning gick iväg 20 minuter innan Eventet dock till en ÅF så beställningen lades väl inte innan Onsdag förmiddag i bästa fall
Kan säga att den inte ens lämnat Apple ännu förstår inte vad problemet är men jag ger det 1-2 dagar till sedan avbeställer jag skiten!
AppleStore har nu 5 dagar på min konfig !!

Märks ju att ÅF inte prioriteras direkt

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-04 21:13

Tur man bor i norrbotten hehe, hade ett bud som jag fick nummer till sms på fredagen då den skulle komma på måndagen,,, altså igår, fick den då med... men dock 15.00 å började 16.00
Mac, en ny upplevelse för mig, vet någon hur mans ka göra eller vad som finns att göra åt de hemska vassa kanten i aluminium som gör så man har ont i handlederna efter varje användning? Finns det ngn sak man kan köpa för å sätta på mot kanten?

Undrar även hur man gör för å ändra till det bättre grafik kortet?
För det verkar vara det sämre som e satt som standard...

Bevaka tråden