Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PAD iPhone som "styrplatta"

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-16 23:12

La just in pad på min iphone, är ju riktigt coolt, funkar hur smidigt och snabbt som helst. Enda jag inte får kläm på är hur man ex konfigurerar den för att kunna pincha för att zooma in och ut på macen. Någon som förstår hur man lägger in nya sådana kommando som kan förklara för mig

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-17 16:15

Skitcoolt program .. men kommer inte lägga in det förrens jag förstår vad jag ska använda det till, helt ärligt.
Är jag hemma så har jag ju åtkomst till tochpaden på min macbook air.

Är detta ett program?
Varför är det i sådana fall inte postat i programsektionen av forumet?

Kräver detta program jailbreak?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-17 18:48
Ursprungligen av henkebarn:

Kräver detta program jailbreak?

Finns i App Store för 7kr.

Jag tycker det verkar helt och hållet meningslöst.
Det kräver väl att man ser datorn, och då kan man ju lika gärna använda datorn.

Jag tror det kan vara rätt bra om man har kopplat in datorn till en TV eller så, och inte sitter vid datorns tangentbord (utan i en soffa/säng/badkar/bollhav/osv).
Får testa!

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag tror det kan vara rätt bra om man har kopplat in datorn till en TV eller så, och inte sitter vid datorns tangentbord (utan i en soffa/säng/badkar/bollhav/osv).
Får testa!

Precis - med Mac Mini som media center är det nog gött. Men det verkar kunna göras både smidigare, mer funktionellt och snyggare.

Hade varit fint om Touch Pad Pro hade kommit till AppStore.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-17 19:46
Ursprungligen av henkebarn:

Hade varit fint om Touch Pad Pro hade kommit till AppStore.

Teleport gör exakt det som Touchpad Pro gör, fast lite bättre.
Eller iofs, man har inte tum-scrollen samt att media-servern inte finns, men det är inget jag använder längre då iAmpRemote finns.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-17 20:51
Ursprungligen av Pascoe:

La just in pad på min iphone, är ju riktigt coolt, funkar hur smidigt och snabbt som helst. Enda jag inte får kläm på är hur man ex konfigurerar den för att kunna pincha för att zooma in och ut på macen. Någon som förstår hur man lägger in nya sådana kommando som kan förklara för mig

Du behöver bara aktivera "Zoom" under "System Preferences" > "Universal Access" Om vi menar samma sak.

-- Daniel

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-18 10:25

Ja det har jag, zoomar ju med ctrl+scroll på datorn men hur gör jag för att picha i pad så den zoomar in på datorn?

Detta program har ju sparat mig massa pengar ist för att köpa dyrt tgb med touchpad kan jag ist skriva på ex msn via iphonen ist för att behöva luta mig till datorn när jag sitter och kollar tv. Blir ju värsta situps träningen annars

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-18 12:07
Ursprungligen av Pascoe:

Ja det har jag, zoomar ju med ctrl+scroll på datorn men hur gör jag för att picha i pad så den zoomar in på datorn?

Detta program har ju sparat mig massa pengar ist för att köpa dyrt tgb med touchpad kan jag ist skriva på ex msn via iphonen ist för att behöva luta mig till datorn när jag sitter och kollar tv. Blir ju värsta situps träningen annars

Behöver jag installera något i datorn? Min säger Unable to connect. Jag har RemoteLogin, RemoteManager och VNC med lösenord påslaget.
VNCklient funkar utan problem.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-18 12:10

DU måste gå in på pads hemsida och ladda ner en "server"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-18 12:25
Ursprungligen av Pascoe:

DU måste gå in på pads hemsida och ladda ner en "server"

Och här är länken, för de som vill testa:

Downloads

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-18 12:27

Nån som fått rätt på hur man lägger in egna kommando ännu, ex zoom :)?

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-18 22:40
Ursprungligen av Pascoe:

Ja det har jag, zoomar ju med ctrl+scroll på datorn men hur gör jag för att picha i pad så den zoomar in på datorn?

Zoom med ctrl+scroll fungerar utan att aktivera "Zoom" under "Seeing"

Klickade i följande efter installation och för mig fungerar det. Har ingen idé om varför det inte fungerar för dig om du gjort som jag.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-19 08:26

Aha, jag som e trög har inte alls gjort då :). Testa när jag kommer hem. Tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 18:37

Om det är fler än jag som aldrig riktigt fick Pad att funka kan jag tipsa om iTap. kostar 22 kr och fungerar bra för mej!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-12-07 00:37

Aha nu förstår jag det har utkommit en ny version av PadD 1.5.
Med den så börjar det fungera.
Om du som jag har version 1.0 så lirar det inget bra.
/Claes N

1
Bevaka tråden