Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson C905, usla bilder?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon annan skaffat sig en c905? Vad tycker ni om bilderna den levererar? Min uppfattning är att de är riktigt usla! Jag hade förväntat mig mycket bättre, åtminstone bättre än t.ex. en k750. Tyvärr verkar kameran faktiskt rent tekniskt dålig, och bilderna blir platta och tråkiga.

Någon annan som har en, nöjd/missnöjd?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-20 09:46
Ursprungligen av akerstrom:

Har någon annan skaffat sig en c905? Vad tycker ni om bilderna den levererar? Min uppfattning är att de är riktigt usla! Jag hade förväntat mig mycket bättre, åtminstone bättre än t.ex. en k750. Tyvärr verkar kameran faktiskt rent tekniskt dålig, och bilderna blir platta och tråkiga.

Någon annan som har en, nöjd/missnöjd?

Jag har också en c905. Har inte studerat kvaliten så jättenoga men kan nog hålla med dig om att jag förväntade mig mer. Har dock märkt stor skillnad på bildkvaliten när man ändrar inställningar. Vad jag har märkt är att "auto" i kamerainställningarna bara blir småtråkiga bilder.

Ni har väl hört det förut men jag vill ändå förespråka det lite..
Det är inte bara kameran som avgör hur bilden blir, platt/tråkig ex.

Kamerabild.se lät en "proffsfotograf" använda just c905 och hans utlåtande är inte alls samma som era.

Sony Ericsson C905 - Mobilkameran hänger med

Jag tror faktiskt personligen att kameran i mobilen är mycket kompetent, även om jag bara sett och provat en ofärdig version.

Jag förstår hur du menar, men om du tittar på bilderna du refererar till så säger de mer om fotografen än kameran.
Den frugan har används till bloggen, och mms/mail. Hon hade tidigare en annan SE-mobil som inte var en "cybershot"-variant. Jag trodde att bilderna med 905 skulle bli bättre, har dock ställt allt i auto (då det är en konsumentkamera, den brukar ju vara optimerad för den typen av inställningar) så jag ska testa andra varianter.

I'll be back!

1
Bevaka tråden