Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.2 jailbreakad! Dock inte för de som vill kunna låsa upp senare!!!

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

QuickPwn 2.2 släppt!

blog.iphone-dev.org | The man from DelMonte - He say Yes!

Nu är det ute.

Min fråga är om programmen man installerat från Cydia fungerar i den nya firmware eller om de programmen måste uppdateras för att fungera.

Slog ihop två trådar om samma sak

Det verkar fungera precis som det ska än så länge!

Har en iPhone 2G som var 1.1.2 OTB. Gjorde en restore i iTunes från 2.1 till 2.2 för att bli av med allt gammalt skräp och sen körde jag igenom QuickPwn.

Program som är köpta från appstore funkar fint efter uppdatering dock så försvinner program från Cydia. Jag gjorde en alldeles nyss och det funkar fint. (iPhone 2G)

  • Medlem
  • 2008-11-23 18:54
  • Medlem
  • 2008-11-23 18:56

Flyttar några inlägg om Uppdatering vs restore:
http://www.99.se/uppl-sning/255321-uppdatera-2g-g1-till-2-2-utan-restore.html

Admin

Verkar fungera fint de programen jag installerat,
SwirlyMMS släppte idag en uppdaterad version av deras program oså nu fungerar även det i 2.2.

har inte märkt att Quickpwn gjort telefonen sämre än innan när jag bara körde 2.2 direkt från itunes.

bootneuter

var lite snabb när jag uppgraderad från 1.1.4 till 2.2 och märkte nu att det inte finns någon bootneuter för 2.2. Alltså är min lur låst och det står "no service". finns det ngt annat sätt att låsa upp än bootneuter eller får jag helt enkelt vänta till en bootneuter 2.2 finns tillgänglig?

tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 01:11
Ursprungligen av stellansson:

var lite snabb när jag uppgraderad från 1.1.4 till 2.2 och märkte nu att det inte finns någon bootneuter för 2.2. Alltså är min lur låst och det står "no service". finns det ngt annat sätt att låsa upp än bootneuter eller får jag helt enkelt vänta till en bootneuter 2.2 finns tillgänglig?

tack!

Quickpwn ska kunna låsa upp din iPhone.

//Rob

Förra versionen av QuickPwn låste inte alltid upp telefonen som den skulle (faktiskt inte en enda gång för mig och jag körde det på några telefoner). Så då fick man antingen använda PwnageTool eller installera BootNeuter genom Cydia. Men QuickPwn 2.2 fixar upplåsningen galant. Äntligen är det så enkelt som det borde vara.

Ursprungligen av Adrian B:

Förra versionen av QuickPwn låste inte alltid upp telefonen som den skulle (faktiskt inte en enda gång för mig och jag körde det på några telefoner). Så då fick man antingen använda PwnageTool eller installera BootNeuter genom Cydia. Men QuickPwn 2.2 fixar upplåsningen galant. Äntligen är det så enkelt som det borde vara.

Hmm, inte min. Märkligt. Men kanske beror det på att jag körde direkt från 1.1.4. I QuickPwn guiden till 2.1 står det så här:

Citat:

Har man redan haft Firmware 2.0.x på sin iPhone ska telefonen vara upplåst. Har man uppdaterad från firmware 1.1.x så måste man använda cydia på telefonen och installera Bootneuter och sen låsa upp telefonen med bootneuter.

Får testa PwnageTool istället.

Ursprungligen av stellansson:

Hmm, inte min. Märkligt. Men kanske beror det på att jag körde direkt från 1.1.4. I QuickPwn guiden till 2.1 står det så här:

Får testa PwnageTool istället.

Du kan också testa att bara återställa igen i iTunes och sen köra QuickPwn 2.2 igen.

Ursprungligen av Adrian B:

Du kan också testa att bara återställa igen i iTunes och sen köra QuickPwn 2.2 igen.

verkar som att bootneuter buggar i 2.2 enligt blog.iphone.-dev.org. Och mycket riktigt, efter måga försök så funkade bootneuter plötsligt.

Ursprungligen av stellansson:

verkar som att bootneuter buggar i 2.2 enligt blog.iphone.-dev.org. Och mycket riktigt, efter måga försök så funkade bootneuter plötsligt.

Kollade i kommentarerna och det verkar mycket riktigt vara problem.

Kanske är det så att QuickPwn 2.2 är precis lika dåligt på att låsa upp som tidigare versioner. Hmm, jag hade ju redan kört PwnageTool på 2.1 så det kanske är den upplåsningen som fungerar fortfarande för mig?

Såhär rekommenderar MuscleNerd (en av personerna i Dev Team) att man gör i en kommentar:

Use Cydia to download BootNeuter and run it as follows:

Turn on "Neuter" and "Unlock", click flash, let it reboot once, run BootNeuter again, turn on "Neuter" and "Unlock" again, click flash. Don't interrupt the flashing process. When the iPhone reboots again, your carrier will be there.

In 2.2, BootNeuter has a bit of a conflict with CommCenter, so it sometimes freezes. If it does, try it again. Alternatively, run it as it was "meant" to be run: as part of a custom ipsw from PwnageTool or as one of the options in the Windows version of QuickPwn.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-24 02:03

Körde quickpwn 2.2 idag men får inte in SBSettings som ligger när man sveper över skärmen däruppe. Nån annan som har det problemet?

Ursprungligen av CEk:

Körde quickpwn 2.2 idag men får inte in SBSettings som ligger när man sveper över skärmen däruppe. Nån annan som har det problemet?

Tror det varit lite strul med det. BigBoss skrev något om att han fick skriva om det i all hast för 2.2. Även BossPrefs har varit svårt att hämta hem har jag märkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 03:44

Jag gjorde en hel restore till 2.2 från 2.1. Alltså dfu mode och installerade 2.2. Telefonen var fortfarande upplåst men inte aktiverad. Körde quickpwn 2.2 och telefonen var aktiverad. Satte upp den som ny telefon och synkade musiken och kontakterna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag gjorde en hel restore till 2.2 från 2.1. Alltså dfu mode och installerade 2.2.

Varför DFU mode?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 04:39
Ursprungligen av Adrian B:

Varför DFU mode?

Ville se om det blir någon skillnad mot normal restore.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ville se om det blir någon skillnad mot normal restore.

Ah, tänkte om du kände till några hemliga skäl till varför man skulle köra DFU

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 13:27
Ursprungligen av Adrian B:

Ah, tänkte om du kände till några hemliga skäl till varför man skulle köra DFU

Nja skälet till varför jag valde DFU mode är att tar man update i iTunes på en pwnad iPhone så finns det en extra 500mb stor partition kvar som man inte kommer åt. Med en återställning så försvinner den.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nja skälet till varför jag valde DFU mode är att tar man update i iTunes på en pwnad iPhone så finns det en extra 500mb stor partition kvar som man inte kommer åt. Med en återställning så försvinner den.

Men behöver du DFU för det? Räcker det inte med vanlig återställning i iTunes?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 14:37
Ursprungligen av Adrian B:

Men behöver du DFU för det? Räcker det inte med vanlig återställning i iTunes?

Återställning ska också räcka. Det har du rätt i.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-11-24 15:43

Ursäkta, men jag hänger inte riktigt med i svängarna!

Uppdatera till 2.2 i iTunes och kör sedan QuickPwn, eller hur?
Men då man kör QuickPwn så laddar man ju ner en ny imagefil och bootloader, varför ska man då göra iTunes uppdateringen först? Räcker det inte att köra QuickPwn direkt?

Peter

Ursprungligen av cpes:

Ursäkta, men jag hänger inte riktigt med i svängarna!

Uppdatera till 2.2 i iTunes och kör sedan QuickPwn, eller hur?
Men då man kör QuickPwn så laddar man ju ner en ny imagefil och bootloader, varför ska man då göra iTunes uppdateringen först? Räcker det inte att köra QuickPwn direkt?

QuickPwn utför aldrig någon uppdatering, den bara utnyttjar innehållet i firmwarefilen. Så du måste uppdatera själv genom iTunes.

Kör man däremot PwnageTool gör man uppdateringen själv genom att återställa till en hackad firmwarefil, men jag har för mig att det rekommenderas att man ändå låter iTunes först uppdatera.

  • Medlem
  • 2008-11-24 16:17

OK, tack för hjälpen....nu hänger jag med!

Peter

hej!
jag väntar nu på min iphone 3g, jag köpte den som begagnad och killen som hade den innan har redan låst upp den.
men vad jag vill göra så fort jag får den är att återställa den så att det blir som nu och sedan låsa upp den, antar jag..
hur gör jag detta på enklaste och bästa sätt utan att ha ett sånt här fusksim?
har läst igenom alla poster här och jag kan inte säga att jag förstår så mycket, skulle någon kunna ge mig lite förklaring eller ge mig någon lätt guide till detta?
MVH Henrik!

Ursprungligen av henriknewstream:

hej!
jag väntar nu på min iphone 3g, jag köpte den som begagnad och killen som hade den innan har redan låst upp den.
men vad jag vill göra så fort jag får den är att återställa den så att det blir som nu och sedan låsa upp den, antar jag..
hur gör jag detta på enklaste och bästa sätt utan att ha ett sånt här fusksim?
har läst igenom alla poster här och jag kan inte säga att jag förstår så mycket, skulle någon kunna ge mig lite förklaring eller ge mig någon lätt guide till detta?
MVH Henrik!

Det går inte låsa upp iPhone 3G.

Bevaka tråden