Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midibox SID

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-17 19:02

Jag har ett kit, men har tyvärr inte kommit igång med byggandet ännu. Någon här som byggt eller håller på att bygga denna? Tips/idéer?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-17 21:36

sid.64 är duktig på dom!

Han har även en polare som bygger sånna med.. .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-17 23:03

Jag har ett kit liggandes sedan många år, vilket år som helst skall jag ta tag i det...

finfina grejer..

goddag på er. hur går det med era byggen? funderar på att köpa ett kit och börja pilla lite på grejerna. har ett gammalt hardsid-kort, men det är ett 8-bitars ISA-kort och inte många datorer idag använder ISA (duh) så jag funderar på att knycka den legendariska kretsen (MOS6581) och dra igång en redig synth. berätta hur det går för er.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-25 15:03

Bygg klart och sälj till odlarn era slöfockar

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-25 15:44

Jag vet inte om jag har några tips direkt men sidden blir grym när den är klar..

Börja med att löda det tråkiga in och ut modulerna.. så blir du snabbare färdig... låt det ta tid. Kör en kväll in kort sen en kväll ut kort... sen går du vidare med core och sid kort... sen testa så det låter... köra varmt och kolla...

Äh finns här om det är något!! OBS 10% löda 90% felsöka!!

pic-krets

nu kommer första frågorna.. om jag ska bygga en basic-variant av detta underverk, då en core-modul samt en sid-modul (räcker detta). vilken pic-krets ska jag då använda mig av? och ska pic id-headern vara: 0000 0000 0000 0000 (om jag beställer en krets från avi showtech (kan inte programmera kretsen själv))? jag har tänkt mig bygga ut maskineriet senare med flera siddar.. ska jag införskaffa mig en PIC18F4620 från början? tack på förhand

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-30 17:50

Hm vilka PIC:s var det nu... det står på sidan. Tror jag har PIC:s här och brännare har jag (om du vill låna)?? . Vet inte om de är brända... Vilken id du tar kvittar då den kan bytas med midi lätt senare. Filer finns när du laddar ner sid appen för bytet!!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-30 17:53

PIC18F4685

^^^
Rätt för v2!

pic..

aha tusen tack! nä, behöver inte låna (vad jag vet) eftersom att de bränner kretsarna på plats. men blir det krångel så lånar jag mer än gärna en brännare. beställde du som kit eller körde du från scratch?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-30 18:54

kit ju!

Tar du dem från smash tv så är de bättre än mikes!! Lättare att löda!!

nu har jag beställt hem eländet och klättrar på väggarna då det tar några veckorna innan grejerna kommer. har en gammal 4x20-lcd ligger. måste man ha control-delen för att få den att snurra?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-12-02 12:48

förmodligen det följer en standard för lcd info finns på ucapps!!

ah givetvis. tack

1
Bevaka tråden