Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon kört 2.2-uppdateringen?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

tack för svaren! Känns bra att jag inte är ensam om det iaf! Håller med dig Zimmerman, ju fler som har det desto högre prioritet får det! Jäkligt störigt är det!

För mig är det samma som hos DonLKSAB att den loggar in på wi-fi bara man trycker på inställningar! Det är säkert telia som fuskat lite och när man ser det och ska gå in och sätta på wi-fi under inställningar så säger de ungefär "Okej, du kom på oss, varsågod, här får du wi-fi igen." Sen smyger de igen och stänger av det

Någon som tror på min teori?

Uppdatering från 2.0 till 2.1 inte 2.2 Fungerar det ?

Hämtade en iPhone 3 G från Telia idag. Dom säger att versionen är 2.0 i telefonen - och var osäkra på om man gör uppdateringen i iTunes - lägger den då ett helt paket, så att det med automatik blir 2.2.
Jag vill ju av förklarliga själ bara upp datera till 2.1. Någon som vet mer än personalen på Telia ?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-26 12:30
Ursprungligen av adress@mac:

Hämtade en iPhone 3 G från Telia idag. Dom säger att versionen är 2.0 i telefonen - och var osäkra på om man gör uppdateringen i iTunes - lägger den då ett helt paket, så att det med automatik blir 2.2.
Jag vill ju av förklarliga själ bara upp datera till 2.1. Någon som vet mer än personalen på Telia ?

Förmodligen blir det 2.2. Varför vill du ha 2.1?

  • Medlem
  • 2008-11-26 12:44
Ursprungligen av adress@mac:

Hämtade en iPhone 3 G från Telia idag. Dom säger att versionen är 2.0 i telefonen - och var osäkra på om man gör uppdateringen i iTunes - lägger den då ett helt paket, så att det med automatik blir 2.2.
Jag vill ju av förklarliga själ bara upp datera till 2.1. Någon som vet mer än personalen på Telia ?

Du kan uppdatera till 2.2 och använda annan operatör än Telia om du så önskar. Det gäller att uppdatera till 2.2 utan att uppdatera telefonens baseband.
Läs på: blog.iphone-dev.org

Ursprungligen av buppi:

Du kan uppdatera till 2.2 och använda annan operatör än Telia om du så önskar. Det gäller att uppdatera till 2.2 utan att uppdatera telefonens baseband.
Läs på: blog.iphone-dev.org

Är det version 2.2 av QuickPwn jag skall använda då? Skall sim sitta i när det görs ? Är inte alls hemma på det här - förklara gärna för en "idiot"

  • Medlem
  • 2008-11-26 19:17
Ursprungligen av adress@mac:

Är det version 2.2 av QuickPwn jag skall använda då? Skall sim sitta i när det görs ? Är inte alls hemma på det här - förklara gärna för en "idiot"

Du skall inte använda QuickPwn över huvud taget. Det är Pwnagetool som du behöver. Senaste versionen är 2.2.1. Du skapar en modifierad installationsfil som du använder för att göra en återställning i iTunes. Läs mer på bloggen: blog.iphone-dev.org

  • Medlem
  • 2008-11-26 21:37

Det verkar som om många gör felet att göra en restore/update till 2.2 innan de kör Pwnage tool. Tricket är att ladda hem 2.2 filen till datorn, köra Pwnage tool och skapa en custom firmware som man sedan installerar på sin iPhone med restore i iTunes.

Om man uppdaterar till 2.2 först är man stekt eftersom Baseband uppdateras. Det går i dagsläget inte att nedgradera baseband om man väl kört 2.2-uppdateringen utan föregående Pwnage.

  • Medlem
  • 2008-11-27 11:15

Gäller inte detta bara 3g?

Ursprungligen av bbus:

Det verkar som om många gör felet att göra en restore/update till 2.2 innan de kör Pwnage tool. Tricket är att ladda hem 2.2 filen till datorn, köra Pwnage tool och skapa en custom firmware som man sedan installerar på sin iPhone med restore i iTunes.

Om man uppdaterar till 2.2 först är man stekt eftersom Baseband uppdateras. Det går i dagsläget inte att nedgradera baseband om man väl kört 2.2-uppdateringen utan föregående Pwnage.

Jag har blivit stekt trots att detta inte är aktuellt med 2g versionen. Dessutom fungerade aldrig Pwnage custom firmware med itunes. Jag har nu testat på en annan dator (min gamla mac mini) och jag har testat med att radera och ominstallera itunes (senaste versionen). Tänkte prova 7.7 men kunde inte hitta någon att ladda ner förutom den sk aktivationsversionen. Den vågade jag mig inte på dock. måste jag och kan jag nedgradera till 1.1.4?

Snälla finns det ingen som vet.

/Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-28 13:06
Ursprungligen av JWS:

Jag har blivit stekt trots att detta inte är aktuellt med 2g versionen. Dessutom fungerade aldrig Pwnage custom firmware med itunes. Jag har nu testat på en annan dator (min gamla mac mini) och jag har testat med att radera och ominstallera itunes (senaste versionen). Tänkte prova 7.7 men kunde inte hitta någon att ladda ner förutom den sk aktivationsversionen. Den vågade jag mig inte på dock. måste jag och kan jag nedgradera till 1.1.4?

Snälla finns det ingen som vet.

/Johan

Sätt iphone i dfu-läge, iTunes hittar den då och säger att den måste återställas. Återställ den med 2.2 och kör QuickPwn.

How To Put The iPhone Into DFU Mode

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-28 13:12
Ursprungligen av rhesus:

Sätt iphone i dfu-läge, iTunes hittar den då och säger att den måste återställas. Återställ den med 2.2 och kör QuickPwn.

How To Put The iPhone Into DFU Mode

Har man en 3G och vill inte uppdatera basebandet så ska man inte använda iTunes för att uppdatera till 2.2. Har man en 2G så ska man göra det. Det kan vara lite förvirrande men det är egentligen inte så svårt om man vet vad man har och vad man vill.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-28 14:09
Ursprungligen av Robo-X:

Har man en 3G och vill inte uppdatera basebandet så ska man inte använda iTunes för att uppdatera till 2.2. Har man en 2G så ska man göra det. Det kan vara lite förvirrande men det är egentligen inte så svårt om man vet vad man har och vad man vill.

//Rob

Ja, det kanske ska förtydligas att mina isntruktioner gäller den gamla 2G varianten. Som jag förstår så är det en sådan som JWS här i tråden har och har lyckats låsa.

  • Medlem
  • 2008-11-30 23:58
Ursprungligen av rhesus:

Sätt iphone i dfu-läge, iTunes hittar den då och säger att den måste återställas. Återställ den med 2.2 och kör QuickPwn.

How To Put The iPhone Into DFU Mode

Tack för förslaget. Jag har testat detta åtskilliga gånger men min QuickPwn stödjer inte telefonens firmware säger den. Jag har senaste versionen 2.2 och har även testat att tanka ner den igen och ominstallera. Jag har provat firmware 2.1 och 2.0 också utan framgång.

Detta börjar bli jobbigt, snart en vecka utan fungerande iphone. Ska man prova att låsa upp den i windows?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-01 12:59
Ursprungligen av JWS:

Tack för förslaget. Jag har testat detta åtskilliga gånger men min QuickPwn stödjer inte telefonens firmware säger den. Jag har senaste versionen 2.2 och har även testat att tanka ner den igen och ominstallera. Jag har provat firmware 2.1 och 2.0 också utan framgång.

Detta börjar bli jobbigt, snart en vecka utan fungerande iphone. Ska man prova att låsa upp den i windows?

Dum fråga, men du har senaste versionen av QuickPwn antar jag?

  • Medlem
  • 2008-12-01 22:41
Ursprungligen av rhesus:

Dum fråga, men du har senaste versionen av QuickPwn antar jag?

mm som i ja det har jag och dum fråga, jag misstänker att det är något hårdvarufel.
Har nu testat att flytta alla support filer, gamla restore filer till papperskorgen efter tips från någon i USA. Det verkade funka det rullade på en ganska lång stund tills det slutade med felkod 1601. Detta var dock PwnageTool och i itunes och med en custom firmware 2.2. Kanske man skall testa en i 2.1 igen?

P.S. så här ser det ut i QP:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-02 11:22
Ursprungligen av JWS:

mm som i ja det har jag och dum fråga, jag misstänker att det är något hårdvarufel.
Har nu testat att flytta alla support filer, gamla restore filer till papperskorgen efter tips från någon i USA. Det verkade funka det rullade på en ganska lång stund tills det slutade med felkod 1601. Detta var dock PwnageTool och i itunes och med en custom firmware 2.2. Kanske man skall testa en i 2.1 igen?

P.S. så här ser det ut i QP:

Hmm, fel 1601. Har du sett den här tråden på modmyiphone?

  • Medlem
  • 2008-12-07 22:10

Jag fixade det!

Ursprungligen av rhesus:

Hmm, fel 1601. Har du sett den här tråden på modmyiphone?

Jag lyckades till slut fixa min döda 2g.
Så här gjorde jag:
Jag började om från början i ett nyskapat och rent användarkonto. QP funkade inte nu heller men det gjorde PT. Jag trodde verkligen att det var kört och ville inte hoppas för mycket. Det funkade inte med samma custom firmware som tidigare men det gick när man gjorde en ny i gästkontot. Ananasen dök plötsligt upp på skärmen. Jag brukade alltid ta bort ananasen innan men nu stör det mig inte längre tvärtom.

Första dagen startade den om av sig självt ett par gånger men nu går den som tidigare. Och nu funkar klockan och alarmet.

Tack för alla tips!

P.S. detta var alltså en nedgradering till 2.1. Vet inte om jag är mogen för en uppdatering ännu på ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-02 01:48

Vilken quickpwn version har du?

//Rob

Låser inte sig

Hej

Jag hade en Hackad/jailbreakad iphone 2g med 2.1 firmware, Telia som operatör.
Uppdaterade den precis i itunes genom att bara köra en vanlig update.
Har inte jailbreakat eller något, men den funkar utmärkt iaf.
Är de kanske för att jag har telia som de funkar, trodde inte att 2g varianten funkade att
uppdatera som vanligt även om man hade telia.

Bevaka tråden