Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastnat mellan 2.1 och 2.2

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Känns som om jag har bränt mig ordentligt här nu. http://www.99.se/images/icons/icon9.gif

Jag kan varken återställa min iPhone (USA) till 2.2 eller 2.1
Får felmeddelande 1013. Har läst en hel del om att man ska kunna strunta i det felmeddelandet och få igång telefonen ändå men jag får den inte ur återställningsläget.

Fasen behöver verkligen hjälp med det här.

Säg till om ni behöver någon annan information för att kunna hjälpa till.
Jag har som sagt läst både på 99 och på övriga www men jag kan inte hitta något som hjälper mig tyvärr.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-12-15 23:57

* Flyttade tråden *

Är det ingen som har en endaste lite aning här?

Du har testat alla guider i den här forumsektionen? Och alla tips ang DFU och Recovery-mode?

Kör man 10.5.6 så är det en bugg i USB som förhindrar att få den i DFU. Man kan med hjälp av 10.5.5 combo uppdateringen och pacifier installera dom gamla drivrutinerna få det att fungera igen. Men jag blir inte klok på om det endast gäller nyare datorer eller endast nya Macbookarna

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-19 21:08
Ursprungligen av thomasknutson:

Kör man 10.5.6 så är det en bugg i USB som förhindrar att få den i DFU. Man kan med hjälp av 10.5.5 combo uppdateringen och pacifier installera dom gamla drivrutinerna få det att fungera igen. Men jag blir inte klok på om det endast gäller nyare datorer eller endast nya Macbookarna

Ursäkta men det är ingen bugg. Det är Apples sätt att försöka förhinda Jailbreaking...

Det känns lite som om du förföljer mig

Jag bara läser på internet
http://redwolfberry.com/rupertgee/iBlog/2008/12/17/rebuild-kextcache/

Ursprungligen av zappee:

Ursäkta men det är ingen bugg. Det är Apples sätt att försöka förhinda Jailbreaking...

Ursprungligen av zappee:

Ursäkta men det är ingen bugg. Det är Apples sätt att försöka förhinda Jailbreaking...

Hittills har det rapporterats som en bugg(av dem som har koll på läget), eller har du någon annan kunnig källa?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 11:46
Ursprungligen av theplague:

Hittills har det rapporterats som en bugg(av dem som har koll på läget), eller har du någon annan kunnig källa?

http://gizmodo.com/5074713/new-macbooks-disable-pwnage-tool-open-second-front-in-war-on-jailbreaking

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 17:19

Som det står i överskriften så är det inte bekräftat att det är avsiktligt. Tills det är det så är det en bug och lätt att fixa genom att installera 10.5.5 USB drivisar eller boota i Boot Camp.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 19:13
Ursprungligen av Robo-X:

Som det står i överskriften så är det inte bekräftat att det är avsiktligt. Tills det är det så är det en bug och lätt att fixa genom att installera 10.5.5 USB drivisar eller boota i Boot Camp.

//Rob

Nej, det är väl klart att de inte bekräftar det.

Men Apple har sagt tidigare att det skulle bli hårdare tag mot jailbreak så...

Ursprungligen av zappee:

Nej, det är väl klart att de inte bekräftar det.

Men Apple har sagt tidigare att det skulle bli hårdare tag mot jailbreak så...

Men du säger ju att det är en medveten uppgradering för att förhindra Jailbreaking, men ändå säger du nu att det inte är bekräftat...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 22:56
Ursprungligen av thomasknutson:

Men du säger ju att det är en medveten uppgradering för att förhindra Jailbreaking, men ändå säger du nu att det inte är bekräftat...

Ja, det lär ju bli liv om de bekräftar att det inte är en bugg. Dessutom har ingen bekräftat att det är en bugg.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 00:03

Det problemet kan man undvika utan att nedgradera usb drivern genom att koppla in iphonen till en usb hub istället för direkt i datorn.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det problemet kan man undvika utan att nedgradera usb drivern genom att koppla in iphonen till en usb hub istället för direkt i datorn.

//Rob

Det har jag med läst, men jag har även fått höra att endast nyare macbooks påverkas?????

1
Bevaka tråden