Vet att många har frågor om i fall att den nya MBP fungerar ihop med externa ljudkort.
Då det inte vart meningen att jag skulle börja med musik igen så sålde jag min iMac 3.06:a och köpte en MPB 2.8 Ghz samt LED 24" skärm.

Men nu har det blivit så att jag fick glöden på posten och nu sitter jag här för fullt och testar olika uppsättningar för att på så sätt se om systemet pallar det jag tänkt.

Jag köpte mig ett par Yamaha HS 80 kopplade direkt in på den förstärkta ljudporten på MBP.. detta föreledde att när man använder den nya skärmens magsafe kontakt gav det riktigt hemska sprakande ljud ut i högtalarna det går över huvudataget inte att köra det så.

Efter kopplat in den vanliga laddaren så är det problemet borta.. däremot får jag höga knäppningar i mina högtalare så man hoppar till, så det blev att låna hem ett Duet kort som jag kopplat in till datorn, nu är alla problemen ur Världen och det låter hysteriskt bra.

Jag har 3st Externa hårddiskar kopplade till min MBP via Firewire 800 från den sista disken går jag med 800/400 kabel till Duet kortet, nackdelen är väl att diskarna går på 400 istället för 800 men tror inget blir lidande för detta.

Så en vanlig 800/400 kabel räcker för att köra Duet på nya MBP, bara tuta o köra!

Detta gäller väl säkerligen då alla ljudkort men för säkerhets skull kolla upp eller testa först, jag kände bara att det finns frågor kring detta och nu har jag i alla fall testat ut Dueten och kan avslöja att det fungerar.

God Jul och Gott Nytt År på er där ute