Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MB Pro, stor skillnad mellan X1600 och 8600M GT?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-12-29 20:38

Efter att min rev 1 macbook har valt att lämna skeppet behöver jag en ny dator snabbt och kollar pa begagnade macbook pros. Den nya vagar ja inte köpa än eftersom jag inte vill leka testkanin och fa en fin blompress igen.....

Undrar hur stor skillnaden egentligen är mellan ATI Radeon X1600 och GeForce 8600M GT grafikkorten.

Är den sa stor att man ska vaga köpa en lite dyrare med GeForce 8600M GT kort och riskera att den dör genom att fa black screen of death och en ny samling till bokhyllan?
Eller räcker det "gamla" ATI Radeon X160 till 1080p filmer, bildredigering och lite spel?

//David

Jag har haft båda sorterna faktiskt. Den första rev 1 som jag hade krånglade konstant med ffa värmeproblem men även annat strul. Fick min MBP utbytt efter 15 månader på garanti och då hade precis de första MBP med Nvidia 8600M GT börjat levereras. Med den nya hade jag inte ett enda problem, mycket svalare, LED skärm, bättre batteritid m.m. Jag hade således inte tvekat på vilken modell jag hade satsat på. Jag spelar även en del via bootcamp och tycker prestandan var bra mycket bättre i de nyare Nvidia MBP.

Nu har man visserligen läst om att även Nvidia har problem med grafikkorten, eller hade problem om inte annat. Tror ändå att dessa MBP är bättre överlag. Lycka till i alla fall!

1
Bevaka tråden