Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fring Skype SIP till iPhone släppt

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.fring.com/iphone/

Funkar riktigt bra. Kul!

Kalas! Äntligen!

Nice. Testade att ringa med Skype Out och att chatta via iChat och det funkade. Jobbigt delay via Skype, men ändå!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-15 17:41

Wonderful ;D

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-15 22:43

Härligt, ska testas.

Det är en pre-release vilket märks ibland. Men det gick bra att chatta via MSN och Ichat på bussen (via GPRS). Däremot så gissar jag att batteriet äts upp om man är online konstant. Jag hyser stora förhoppningar för detta program som kan bli riktigt riktigt bra.

Ja, Fring är ju online konstant. Vad är det som Adobe klagar på gällande Flash? De säger att de inte kan göra en iPhone version pga. förbudet att köra applikationer i bakgrunden? Eller gäller det Flash som app. + Safari som app.?

Ursprungligen av martineden:

Ja, Fring är ju online konstant. Vad är det som Adobe klagar på gällande Flash? De säger att de inte kan göra en iPhone version pga. förbudet att köra applikationer i bakgrunden? Eller gäller det Flash som app. + Safari som app.?

Problemet för Adobe gällande Flash är väl inte Apples beslut att inte tillåta tredjepartsmjukvara att köras i bakgrunden, utan det är snarare följande del av licensen som är problemet:

"An Application may not itself install or launch other executable code by any means, including without limitation through the use of a plug-in architecture, calling other frameworks, other APIs or otherwise. No interpreted code may be downloaded and used in an Application except for code that is interpreted and run by Apple's Published APIs and built- in interpreter(s)."

Det är Apple som har bestämt att "riktiga" program som ska säljas via App-store som inte får vara igång i bakgrunden. I och med att detta är ett "hack" så kan Fring troligtvis frångå den restriktionen. Vi får väl hoppas att Apple omvärderar det ställningstagandet, annars är ju IM-marknaden död för iPhone.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-04-16 10:58

Kan man göra så att man får en varningssignal alt vibration när man kör programmet i bakgrunden & får ett meddelande i ex msn? Alltså typ som när man får ett nytt sms

Den piper till när jag får ett nytt meddelande (även när skärmen är släckt eller jag gör något annat). Rätt irriterande signal efter ett tag. Ingen vibration dock, men det är väl en tidsfråga.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-16 18:13

Jag kan inte få fram min kontaktlista till Skype? Någon som har samma problem?

Lyckas inte koppla upp mig på skype - den står enbart o snurrar.

Ursprungligen av draags:

Lyckas inte koppla upp mig på skype - den står enbart o snurrar.

Det hände mig också första gången, men det berodde på att jag glömt bort mitt lösenord. Är du säker på att alla uppgifter är rätt?

Funger programmet med skype in?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-17 14:30

Någon som testat SIP klienten?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-18 13:31

finns det i installer??

Nu fungerar det perfekt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-18 14:48

den tog bort samtliga av mina sms. trist. kan ju verkligen inte rekommendera detta att installera förräns det kommer ut i hyfsat testad version.

Ursprungligen av trendol:

den tog bort samtliga av mina sms. trist. kan ju verkligen inte rekommendera detta att installera förräns det kommer ut i hyfsat testad version.

Tog bort dina... sms? WTF? Fring har ju inget att göra med SMS-klienten. Säker att Fring var det enda du installerade?

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-04-19 01:04
Ursprungligen av trendol:

den tog bort samtliga av mina sms. trist. kan ju verkligen inte rekommendera detta att installera förräns det kommer ut i hyfsat testad version.

Jag kan också säga att samtliga mina sms och ALLA kontakter försvann efter att jag installerade fring. det är antingen fring eller wiki2touch som har gjort det, för efter de två installationerna så har smsen och kontakterna försvunnit. verkligen asjobbigt måste jag säga.

Jaaa! Bra...jag trodde att JAG var galen. Jöpp, mina sms är också helt borta efter att ha installerat fring. Tog bort skiten fort som fan. Sista gången jag installerar en beta av någonting på min iphone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-22 11:22

Jag har inga problem.... förutom att jag inte hör min Skypekontakt, men de hör mej.

hmm skrämmande om den går på databaser den inte har att göra med.
Jag avstår nog ett tag jag med.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-23 21:54

ja mina sms försvann oxå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 13:51

Även mina SMS raderades, men för en kollega var det inga problem. Möjligen kanske det har med firmwareversionen att göra - jag kör 1.1.3 och han kör 1.1.4.

EDIT: Det verkar inte vara så enkelt. Att döma av den här tråden på Frings eget forum verkar problemet uppstå (eller inte) oberoende av FW-version: http://www.fring.com/forums/showthread.php?t=4954

Funkar felfritt för mig, men en polare kan inte ens lägga till sourcen.. står bara att det inte gick att refresha.. Men vilken annan source som helst går bra.. Någon me liknande problem som hittat en lösning..?

Hehehe.. Så fringe stal era SMS och kontakter?

Undrar varför den skall rota i dessa register, kanske sögs det in i israels motsvarighet till FRA och försvann!

Ursprungligen av kebarb:

Hehehe.. Så fringe stal era SMS och kontakter?

Undrar varför den skall rota i dessa register, kanske sögs det in i israels motsvarighet till FRA och försvann!

Hahaha:p

  • Medlem
  • 2009-01-05 10:36

Har någon lyckats få hyfsat ljud i fring med Skype out i sin iPhone?
Jag har skitkasst ljud. Kan knappt höra motparten och de verkar höra mig ännu sämre.

Bevaka tråden