Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs skriver öppet brev om sin viktförlust

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 21:53

Hmm, återkommer. Har sett skiten på allt för nära håll.

  • Medlem
  • 2009-01-05 22:14

Wire: Pardon? Vaförnå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 23:47

Måste nog ändå påstå att Jobs fler frågor än svar om vad han egentligen lider av.

"...a hormone imbalance that has been “robbing” me of the proteins my body needs to be healthy"?

Finns det någon gastroenterolog på forumet?

Jag tycker det låter lite konstigt alltihopa faktiskt men jag håller tummarna för Jobs!

Det finns ju tarmsjukdomar som innebär att tarmarna inte tar upp all näring som de ska, och många andra sjukdomar som inte alls är dödliga. Diabetes var det första jag tänkte på när jag såg hans drastiska viktras, men det är det uppenbarligen inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 04:15

Rökridå!!

Jag tror att det ät betydligt allvarligare än vad han vill ge sken av.
Jaja, han har styrelsen och halva fruktindustrin bakom sig. Men vad ska dom annars säga? Aktieägarna???

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Rökridå!!

Jag tror att det ät betydligt allvarligare än vad han vill ge sken av.
Jaja, han har styrelsen och halva fruktindustrin bakom sig. Men vad ska dom annars säga? Aktieägarna???

Yes!!

Om de undanhåller en allvarlig, dödlig sjukdom så kommer styrelsen råka väldigt illa ut. Sådant är straffbart.

Ursprungligen av Yes:

Rökridå!!

Jag tror att det ät betydligt allvarligare än vad han vill ge sken av.
Jaja, han har styrelsen och halva fruktindustrin bakom sig. Men vad ska dom annars säga? Aktieägarna???

Fast det är ju precis det här folk har försökt förklara om och om igen: Det är straffbart att vilseleda och Apples styrelse skulle kunna hamna i fängelse om dom vilseledde aktieägarna, så om de visste något skulle de uttala sig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 13:16

Själv skulle jag behöva en släng av Steves viktkur

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 13:54

Det var ju trevligt att höra.
Skönt för hans familj.

  • Medlem
  • 2009-01-06 15:14

Jag citerar Chris Crockers en gång till: Leave Steve alone!!!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-01-07 01:27

Jag tappade 20 kilo när jag jobbade som PC-support på en skola.
Det är säkert alla besvär med Boot Camp som tär på Steves krafter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 01:58

Min syn på saken:

Brevet är inte personligt på något sätt. Det är troligen inte ens skrivet av Steve Jobs. Det är ett brev från Apple presenterat på företagets webbsida. Inget annat. Syftet är troligen att lugna aktieägare, användare och reportrar.

Just nu är personen Steve Jobs synonym med företaget Apple till den grad att det är ett problem för företaget som så många tidigare påpekat.

När det gäller lagar i USA så är de bara en av många faktorer som företagen laborerar med i vinstsyfte, marknadsföringssyfte, övertagande av andra företag och så vidare. Är kostnader och tidsåtgång för eventuella processer överkomliga och resultatet gynnsamt skiter man så klart i att följa lagen.

Vad Steve Jobs har för sjukdom och hur allvarligt det är vet vi inte ett dugg mer om nu än igår.

Gonatt!

Ursprungligen av marf:

Brevet är inte personligt på något sätt. Det är troligen inte ens skrivet av Steve Jobs. Det är ett brev från Apple presenterat på företagets webbsida. Inget annat.

Jag är helt säker på att du har fel och att det är Jobs som personligen skrivit det.

Ursprungligen av marf:

Vad Steve Jobs har för sjukdom och hur allvarligt det är vet vi inte ett dugg mer om än igår.

Eh, hur kan du ens komma till den slutsatsen?

Vi vet nu följande vi inte visste (men kanske misstänkte) innan:
1) att Steve Jobs mycket riktigt är sjuk.
2) att skälet till viktminskningen var oklart först, men att de nu tror sig ha kommit på vad som är problemet.
3) att Steve Jobs inte fått tillbaka cancern utan har en ämnesomsättningssjukdom.
4) att det inte är livshotande.
5) att Steve Jobs räknar med att bli bra igen sent i vår.

Men du menar ändå att vi inte vet ett dugg mer än tidigare? Eller menar du att hela brevet är en ren lögn och därför inte går att lägga någon vikt vid?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 08:59

Och jag har försökt att säga att det ändå han bekräftade är att han är sjuk och ska trappa ner lite för att bota sig.

//Rob

Brevet känns lite som en rökridå för att vagga aktieägarna lugnt in i den dogmatiska slummern.

  • Medlem
  • 2009-01-07 10:27

Robox: Fast han bekräftade inte alls att han ska trappa ner. Om du inte syftar på att han tillbringade julen med familjen i stället för att förbereda sitt traditionella anförande. Han ska inte gå ner på halvtid.

Marf: Marmelad- och RÄKsmörgås?? o_O

Velvetfox: Förlåt? Dogmatisk slummer?

Bevaka tråden