Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Med en öppen iPhone 3G: vilken operatör och abbonemang är billigast?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,
som många andra skaffade jag mig Telia Bingo när iPhonen släpptes i Sverige i somras. Det har blivit DYRT! Jag har nästan varje månad nuddat maxgränsen för när det är värt att gå upp till ett fastpris abbonemang.

Nu när Yellowsn0w finns, är man inte längre bunden till Telia. Det går ju att skaffa ett abbonemang hos annan operatör och betala sina 99 kr i mån till Telia i ett år till... Något säger mig att det blir billigare. Jag sneglar speciellt på ett tele2 företagsabbonemang, dom verkar väldigt svåra att slå.

Jag antar att det finns fler än jag som tänker på detta just nu. Så ge mig era tankar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 02:20

Synd att Tele2 är för snåla för att erbjuda ordentlig 3G-hastighet bara.

Ska du ha privat/företag?

  • Medlem
  • 2009-01-06 11:40
Ursprungligen av svantet:

Jag sneglar speciellt på ett tele2 företagsabbonemang, dom verkar väldigt svåra att slå.

Ursprungligen av zappee:

Synd att Tele2 är för snåla för att erbjuda ordentlig 3G-hastighet bara.

Ska du ha privat/företag?

Framår det tydligt nog nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 13:41
Ursprungligen av Dalle:

Framår det tydligt nog nu?

Det ser väl jag med. Men han har ju ett privatabonnemang idag, vilket isåfall verkar lite märkligt att han ska byta till ett företagsabonnemang helt plöstligt.

Ursprungligen av zappee:

Det ser väl jag med. Men han har ju ett privatabonnemang idag, vilket isåfall verkar lite märkligt att han ska byta till ett företagsabonnemang helt plöstligt.

Om man har enskild firma kan man byta fritt mellan privat och företagsabbonemang.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 23:47
Ursprungligen av svantet:

Om man har enskild firma kan man byta fritt mellan privat och företagsabbonemang.

Sure, men då ser jag ingen fördel med att ha ett privatabonnemang alls om man har möjlighet till företagsabb.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-06 17:45

Jag tycker Tre's prislösningar är schyssta. Pottabonnemang från 99-499:-/mån. Du får ringa för allt (69 öre minuten till alla, dygnet run) eller så kan du baka in exempelvis fri surf (199 kr/mån) och ringer då för det som återstår av månadsavgiften. Dessutom kan du baka in ytterligare 49:-/mån i potten och på så vis ringa och sms:a gratis till Tre-abonnenter samt ringa gratis till alla fasta nät. Övriga kostar fortfarande 69 öre/min. It's good to be three!

Kontaktade tele2 idag igen och låg på dem lite om turbo-3g till sina datapaketlösningar då de hävdat tidigare att det skulle komma innan nyår. Deras svar var ett besvikande "vi hoppas på att kunna erbjuda det inom ett par månader".

Måste ändå säga att jag är redigt nöjd med mitt 1gb datapaket för 39:-/mån, men jag ser att de inte erbjuder det längre. Riktigt synd. 99:-/mån är väl inte fyskam heller direkt.

Tele2 smart använder jag. Samtalen till samtliga telefoner i Sverige kostar strax under 70 öre /samtal oavsett längd eller antal.

1
Bevaka tråden